Rendkívül fontos az orvos és a beteg kapcsolata, ezért ha úgy érzi, hogy orvosa félreérti vagy nem támogatja, beszélje meg vele a problémát minél hamarabb. A betegek jogai fontosak, és tiszteletben kell tartania őket, hiszen meg kell kapnia azt, amire szüksége van az egészségéhez.
Vannak helyzetek, amikor a beteg úgy érzi, hogy az orvos nem hallgat rá, nem adja meg a kellő figyelmet, vagy felületesen bánik vele. Ha úgy érzi, hogy orvosát nem érdekli az Ön helyzete, próbáljon cselekedni, és hozza helyre a dolgokat, mert az egészsége forog kockán. A területen végzett tanulmányok feltárták, hogy az orvosoknak gyakran az a benyomásuk, hogy sokkal jobb kommunikációs készségeik vannak, mint valójában. Ez azt jelenti, hogy az orvos nem rosszindulatú, csak lehet, hogy másképp érzékeli a helyzetet. Mivel például tisztában van az állapota aspektusaival, úgy érzi, ha rövid magyarázatot ad önnek, akkor is pontosan megérti, mire gondol. Az orvosi képzettséggel nem rendelkező betegeknek azonban gyakran részletesebb magyarázatra van szükségük. Függetlenül attól, hogy akut vagy krónikus betegség miatt kap kezelést, vagy csak megelőző ellátás céljából keresi fel orvosát, nagyon fontos, hogy empátiát érezzen orvosa részéről. A beteg és az orvos kapcsolatának a kölcsönös tiszteleten, de a jó kommunikáción is alapulnia kell.
Az orvosi rendelő látogatása 10-15 percre korlátozódik, ezért fontos, hogy a konzultációra való belépéskor pontosan tudja, mit szeretne elmondani neki. Ha fél, hogy elfelejt valamit, jó, ha röviden listát készít a beszélgetés témájával. Lehet, hogy bizonyos tünetei vannak, amelyeket szeretne bemutatni neki, vagy orvosi feljegyzésre van szüksége. Bármi is legyen, legyen világos és tömör. A látogatási idő rövidsége miatt elengedhetetlen a megbeszélés minősége.