Ne várja meg míg elszakad a vezérműszíj!

Vezérműszíj kapcsán az egyik legnagyobb veszély, hogy az alkatrész elszakad. Ugyanis, ha elszakad a vezérűszíj, akkor a motor vezérlése is összeomolhat. Ennek oka, hogy a vezérműszíj mozgatja a motorok szelepeit működtető vezérműtengelyt. Ugyanakkor a vezérműszíj komoly igénybevételnek van kitéve.

Vezérműszíj nem egy egyszerű alkatrész, hanem egy keresztbordás szíj, ahol a meghajtó bordás kerékbe kapaszkodnak a bordák. Mivel folyamatos igénybevételnek van kitéve, így a vezérműszíj nem örökéletű, ezért nagyon fontos odafigyelni az időben való cserére. Idővel biztosan elhasználódik az alkatrész, viszont azt senkinek nem javasoljuk, hogy megvárja, hogy a vezérműszíj elszakadjon, ezzel ugyanis sokkal komolyabb problémák is bekövetkezhetnek. Ha a vezérműszíjjal bármilyen probléma adódik, akkor könnyen pontatlanná válik a vezérlés, ha pedig csúszásról van szó, akkor esetlegessé is. Márpedig erre nagy esély van, ugyanis a szíj meglazulhat, megnyúlhat és a bordák is letörhetnek. Joggal merül fel a kérdés, hogy ha ez valóban így van, akkor a vezérműszíj helyett miért nem láncot építenek be a gyártók a gépjárművekbe. A mai technológiák mellett a vezérműszíj nem rosszabb alternatíva, mint a lánc.

A vezérműszíj cserét célszerű szakemberre bízni, már csak azért is, mert egyáltalán nem könnyű kivitelezni, ráadásul a csatlakozó alkatrészeket is ki kell cserélni. Nem könnyű megállapítani laikusként, hogy mikor jön el a vezérműszíj csere ideje. A gyártók azt javasolják, hogy körülbelül hatvan-nyolcvan ezer kilométer után történjen a csere. Ha viszonylag keveset használja a gépjárművet, abban az esetben is érdemes öt-hat évente lecserélni a vezérműszíjat, ugyanis a gumi mindenképp elöregszik az idő múlásával. Alkatrész rendelésért látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba!

Vélemény, hozzászólás?