Képzelje el, hogy meglepődik azon, hogy nem tud mágnest használni a műanyagdarabok felszedésére. Tudjuk, hogy a mágnesek bizonyos fémfajtákat vonzanak. Ostobaság abban reménykedni, hogy a műanyag vonzására használják őket. Miért nem értjük meg ezt az elvet, amikor a munkaköri leírásokról van szó?
Túl gyakran használnak homályos vagy rosszul megírt munkaköri leírásokat, és a vezetők összezavarodnak a jelentkező jelöltek minőségétől, és végül rossz embereket alkalmaznak. Ez persze nem minden. A jó munkaköri leírás segít a képzésben és a teljesítménymérésben. A jó munkaköri leírás minden érintett számára eloszlatja a nem kívánt meglepetéseket, és tisztázza azokat a kérdéseket, amelyek kirúgáshoz vezethetnek. Rendkívül fontos a felszolgáló munkaleírásának helyes elkészítése. Egy étteremben az ételfelszolgálók állnak a frontvonalban. Ők azt az arcot jelentik, amelyet az ügyfelek látnak, az általuk szerzett tapasztalatok óriási szerepet játszanak abban, hogy visszatérnek-e vagy jó véleményt hagynak-e Önről és étterméről.
Az élelmiszer-felszolgáló munkaköri leírásának tartalmaznia kell mind a tényleges kiszolgálói feladatokat, mind a szükséges készségeket és személyiséget. Az ügyfelek anélkül látják az utóbbit, hogy észrevennék, hogy az előbbi megtörténik. A kiszolgálóktól elvárják, hogy üdvözöljék az ügyfeleket, és tapasztalatuk során barátságos magatartást tanúsítsanak. Pontosan vegye fel az étel- és italrendeléseket, helyesen használja a rendelési rendszert. Különös figyelmet kell fordítani az ételallergiákra vagy -preferenciákra, és ezt világosan közölni kell a konyhai személyzettel. Értse és kommunikálja az étlap tartalmát, válaszoljon az ügyfelek kérdéseire, és ha szükséges, tegyen javaslatokat a menü kiválasztására vonatkozóan. Pontosan szállítsa ki az ételeket a klienseknek, ügyelve arra, hogy ami a konyhából kijön, az helyes és tetszetős legyen, mielőtt az asztalhoz viszi.