A mindennapi közlekedés során elkerülhetetlenek a különböző veszélyesebb szituációk, ám ezeket meg kell tanulni kezelni. Noha erre elsősorban az oktatás során kellene nagy hangsúlyt fektetni, az erősen korlátozott óraszám sajnos legtöbbször épp csak arra elég, hogy a felkészítsen minket a vizsgára.
Emiatt aztán rengeteg a kellő rutin hiányában vezető sofőr, ez pedig oda vezet, hogy félelemmel vegyített izgalommal ülnek autóba és emiatt nem is tanulják meg jól lereagálni ezeket a helyzeteket, még a későbbiek folyamán sem. Persze első látásra biztonságosnak tűnhet egy alacsonyabb sebességen történő autózás, valójában azonban ez egy rendkívül balesetveszélyes hozzáállás, hiszen zavarja a többi autóst, gondoljunk csak arra, hogy mekkora sort képes maga mögé gyűjteni valaki, aki például nem mer megelőzni egy lassú járművet. Márpedig a legtöbb tanulót nem igazán oktatják arról, hogy miképp is kell biztonságosan előzést végrehajtani, ami nagyon nagy gond. Nem csupán amiatt, mert ez egy rendkívül gyakran előforduló közlekedési manőver, hanem azért is, mert az egyik legveszélyesebb mind közül. Ezért aztán kardinális kérdés lenne, hogy bárki, aki a volán mögé ül, az magabiztosan el tudja végezni.
Erre a problémára azonban csak egyetlen jó válasz létezik, mégpedig az, hogy gyakorolni kell. Persze eleinte ez nem könnyű és nagyon jól kell felmérni, hogy melyik az az előzési helyzet, ami még biztosan végrehajtható, ám szerencsére a rutin gyorsan jön. Első körben nagyon fontos, hogy pontosan tisztában legyünk a gépjárművünk teljesítményével. Ez azért is lényeges szempont, mert így tökéletesen fel tudjuk mérni, hogy mi az a sebesség különbség, amire biztonsággal képesek vagyunk. Minden esetben számoljunk az adott útszakasz körülményeivel is. Csak tökéletesen belátható szakaszon előzzünk, megfelelő gyorsítást követően. A művelet legyen szakszerű és dinamikus. Kézi váltós autó esetében szinte biztosan szükséges legalább egy sebességi fokozattal visszakapcsolni, hogy a kellő fordulatszámot elérjük. Ügyeljünk az irányjelző használatára és az útburkolati jelekre, valamint a táblákra is, hiszen sok esetben még akkor is tiltott az előzés, ha azt látszólag semmi sem indokolja.