Mire jó a szöveges tartalom a honlapodon?

Azt mindannyian tudjuk, hogy a Google elsődlegesen a szöveges tartalmakat veszi alapul a találati lista felállítása során. Egyszerű logikával gondolkodva ez azt jelenti, hogy a sok szöveges tartalom sok látogatót eredményez. De vajon ez-e az igazság?

A rövid válasz: igen. Valóban, minél több a minőségi szöveges tartalom egy honlapon, a Google annál több látogatóval ajándékozza meg a weblapot. Természetesen rengeteg más tényező is befolyásolja egy tartalom sikerességét és látogatottságát, de alapvetően kijelenthető, hogy a szöveges tartalom az egyik legeredményesebb eszköz, amivel látogatókra tehetünk szert.

Az előző bekezdésben megemlítettük a „minőségi szöveges tartalom” kifejezést. A Google ma már számos szempontot figyel annak érdekében, hogy meg tudja állapítani, egy tartalom valóban minőségi és hasznos, vagy csupán egy a sok érdektelen írás közül. A Google kezében elsősorban a látogatói viselkedés figyelése jelenti a fegyvert; ha egy tartalmat sokan olvasnak, sokáig ott maradnak a cikknél, ráadásul még valamilyen interakciót is bonyolítanak (hozzászólnak, megosztják a közösségi médiában), akkor az a tartalom a Google értelmezése szerint hasznos, így mehet a találati lista élére.

Ez a magyarázata annak, hogy a szövegírás, illetve a tartalomfejlesztés a 2012-es évet követően elsődleges szerephez jutott az online marketingben. Ma már aligha lehet olcsóbb és eredményesebb megoldást találni, ha a keresési forgalom növelése a cél. A módszer tehát gyönyörűen működik, csupán egyetlen ökölszabályt kell betartani: mindig minőségi tartalmat állítsunk elő, ami hasznos a látogatóink számára. Ha így teszünk, bizonyosan elérjük a célunkat és felpörög a vevőszerzésünk. Ha nincs kellő írói vénánk, egyáltalán nem kell aggódni, szolgáltató cégek állnak rendelkezésre.

Vélemény, hozzászólás?