Ha a személyes márkára gondol, néhány kérdés felmerülhet: Mi az a személyes márka? Miért kell fejlesztenem a személyes márkámat? Hogyan hozhatok létre személyes márkát? Személyes márkát természetesen nem igazán „alkotunk”, hanem már megvan.
Nem hisz nekem? Írja be Google-ba a nevét, majd a szülővárosát. Ha van Facebook-oldala vagy LinkedIn-profilja, valószínűleg az Ön neve jelenik meg az első oldalon. Talán több közösségi média profilja van. Talán nemrégiben megemlítették egy helyi hírcikkben. Mindezek a dolgok a személyes márkája részét képezik. Ijedős? Tegye magát túl rajta. Ha valamit már posztolt, az már kint van, és nem tud vele mit kezdeni. Amit megtehet, az az, hogy kezeli személyes márkáját, hogy az emberek azt lássák önről, amit szeretne, hogy lássanak. Íme néhány dolog, amit megtehet személyes márkája kezeléséhez. Legyen világos a vetíteni kívánt kép. Ha egynél több üzenete van, fennáll annak a veszélye, hogy összezavarja az embereket azzal kapcsolatban, hogy miről is szól. Győződjön meg arról, hogy a márka üzenete minden platformon konzisztens. Például az önéletrajzának és a LinkedIn-profilnak szinkronban kell lennie.
Minden tágabb kijelentést támasszon alá objektív bizonyítékkal számszerűsíthető információkkal. Mutasson számokat arról, hogy mit tett követeléseinek alátámasztására. A személyes márka nem az élettörténete. Legyen rövid. Meg tudná adni az értékajánlatot 10 vagy kevesebb szóban? Ellenkező esetben fennáll annak a veszélye, hogy felejthető lesz. Egy nagyszerű személyes márka segít abban, hogy kitűnjön mások közül, és eladhatóbbá váljon állásjelöltként. Annak ismerete, hogy ön kicsoda, mik a céljai, és milyen üzenetet szeretne átadni a munkaadóknak, elengedhetetlen ahhoz, hogy lépést tudjon tartani a versenyképes álláskeresésben.