Az olasz vezetői tanácsadói piac

Az olasz vezetői tanácsadói piac jelentős Európában, azonban lényegesen elmarad a német, brit, francia piactól. A tanácsadás aránya a GDP-n belül nagyon alacsony. A piac viszonylag nagy méretét az ország nagysága okozza, nem a tanácsadás fokozott intenzitása. A piac növekedése lelassult, de nem állt meg.

A tanácsadás legjelentősebb az északi területeken, és délre haladva fokozatosan tért veszt.

A tanácsadó vállalatok többsége kis méretű cég, arányuk az utóbbi években fokozatosan nőtt. Ennek ellenére a közepes méretű vállalatok szinte teljesen hiányoznak, viszont a nagyok jelentős mértékű forgalmat bonyolítanak le, de ezzel nem veszélyeztetik a kis cégek fennmaradását. A piac így két részre osztódik: kis és nagyvállalatok.

Az amerikai nagy tanácsadó vállalatok befolyása nem jelentős.

A piaci osztódása az árbevételekben is érezhető. A tanácsadó vállalatok több mint fele kevesebb mint 220 ezer euró árbevételt ér el évente, de negyedük több mint fél millió eurót.

A vezetési tanácsadó vállalatok többsége 8-17 éve van a piacon.

A tanácsadókat szervezet fogja össze, mely tagja a FEACO-nak. Az országban 400 CMC minősítéssel rendelkező tanácsadó található. A tanácsadók többsége közgazdasági végzettségű.

A tanácsadást leginkább a közép és kisvállalatok veszik gyakran igénybe, de a nagy vállalatok többsége már igénybe vette tanácsadó segítségét eddigi története során. Az ügyfelek jelentős része gyártó cég, de a bankok és telekommunikációs vállalatok részesedése is jelentős. A tanácsadás jelentősége a közszférában alacsony, bár jelentősége növekszik.

A tanácsadókat legtöbbször információtechnikai fejlesztések ügyében veszik igénybe.

A tanácsadó vállalatok közti választás elsősorban imázs alapján történik.

A tanácsadás során leggyakrabban felmerülő probléma a tanácsadás magas költsége, de az ügyfelek gyakran elégedetlenek a tanácsadók tevékenységével is.

Vélemény, hozzászólás?