Képzelje el, hogy számítógépén dolgozik, és ugyanazt a hosszú jelszót írja be, amelyet évek óta használt az e-mail eléréséhez. Szokás szerint szinte öntudatlanul hajtja végre ezt a sorozatot. De aztán egy nap egy parancsikonra bukkan. Gyorsabb, de magában foglalja a billentyűleütések új készletének tanulását és emlékezését.
Egy rágcsálókkal kapcsolatos tanulmányban a Sinai-hegyi Icahn Orvostudományi Egyetem tudósai felfedezték, hogy az agy egy része, amelyet hagyományosan úgy gondoltak, hogy a régi szekvencia gépelését vezérli, szintén kritikus szerepet játszhat az új sorozat megtanulásában. A Nature Communications augusztus 25-én közzétett eredményei azt sugallják, hogy ez a folyamat kényes egyensúlyt rejt magában két szomszédos idegrendszer működésében: az egyik az új cselekvéseknek, a másik a régi szokásoknak szentelt. „A tudósok évekig úgy gondolták, hogy a szokásokat és az új, kifizetődő cselekvések elsajátítását valószínűleg az agy különböző részei irányítják. Meglepő módon azt tapasztaltuk, hogy egy agyterület, amely hagyományosan a régi szokások kifejezésére jött létre, segíthet az agynak új cselekvések megtanulásában”-mondta Paul J. Kenny, a Ward-Coleman professzora és a Nash Családi Idegtudományi Tanszék elnöke a Sínai-hegyen, valamint a lap vezető szerzője.
„Végső soron reméljük, hogy ezek az eredmények új betekintést nyújtanak az agysejtekbe és áramkörökbe, amelyek számos olyan rendellenesség alapját képezik, amelyek problémákkal járnak a cselekvéseink irányításában, beleértve a Parkinson-kórt és a kábítószer-függőséget.” A vizsgálatot Alexander C. W. Smith, a Kenny labor oktatója és Sietse Jonkman, PhD, a Sínai -hegy volt posztdoktori munkatársa vezette. A cselekvési tanulás akkor következik be, amikor valamit csinálunk, például egy tárgy mozgatását, haszonnal járunk, például ételt találunk, vagy elkerüljük az ellenséget.