A CRM a marketing területén is bevált

Sok rendszer áll rendelkezésére a marketingeseknek, ám nem mindegyikkel érhető el a kellő hatás. Sok rendszer bizonyos területeken kiválóan teljesít, ám a teljes siker érdekében több helyről kell erőforrásokat igénybe vennünk. Van egy rendszer, amely nagyon megkönnyíti a marketingesek dolgát, ez a CRM.

A marketing CRM rendszer segítségével nagyon hatásos eredményt érhetünk el, mivel elősegíti a marketing és az értékesítési terület összekapcsolását. A marketing fő feladata az, hogy egy terméket vagy szolgáltatást népszerűsítsen, ezért fontos, hogy minél több eladási lehetőséget kínáljon az értékesítéssel foglakozó osztálynak vagy kollegáknak, így nagyon kézenfekvő az, ha a két rendszer összehangolható és költséghatékonyan megfelelően együtt üzemeltethető. A CRM rendszer ezt teszi mérhetővé, így minden a marketing kampány után bekövetkező értékesítés vagy eladás számokban mérhető.

Ezen felül visszakövethetőek a marketing kampányok költségei és az, hogy milyen megtérülés várható. Ezek egyértelműen kimutathatóak, így könnyen eldönthető az, hogy egy marketingkampány milyen eladásokat produkál. Ennek tudatában leállítható vagy meghosszabbítható egy-egy kampány.

A marketing CRM rendszer segítségével a vevők is értékelhetők, így könnyedén el lehet dönteni azt, hogy kire érdemes több időt rászánni, illetve ki az, aki nem is vásárol a reklámok hatására. Így könnyedén meg lehet szervezni újabb és újabb marketingkampányokat más és más célcsoportoknak. Ennek köszönhetően sokkal kiszámíthatóbbak azok a lehetőségek, amelyek segítik a megfelelő marketing megszervezését, ezáltal nagyban hozzájárulnak az elvárt eladásokhoz. A CRM rendszerekről és a vállalatirányítási rendszerekről többet is megtudhat az Ikron internetes oldalán, amely az ikron.hu címen érhető el.

Vélemény, hozzászólás?