Ahogy azt tavaly tapasztaltuk, a zavar akkor következik be, amikor a legkevésbé számítunk rá. Az a vállalkozás, amely szemmel tartja a jövőt, jobban tudja kezelni az ilyen típusú zavarokat, ha azok bekövetkeznek. Az egyik legnagyobb hiba, amelyet a vezérigazgatók elkövetnek a stratégiai tervezés során, nem az egyszerű, hanem hihetetlenül hatékony elemzések kihasználásának hiánya a stratégiák meghatározásához.
Rengeteg üzleti elemzési modell létezik, amelyek segítenek jobban megérteni vállalkozását, de a leghatékonyabbak közül néhány a SWOT és PESTLE stratégiai elemzési modellek. Az erősségek és a gyengeségek a vállalat belső környezetét képviselik – ami most történik. Olyan dolgokat képviselnek, amelyeket Ön irányíthat, és amelyek megváltoztathatók. A lehetőségek és fenyegetések a vállalat külső környezetét jelentik – a jövőben történéseket. Ezek olyan dolgok, amelyek a vállalatán kívül zajlanak, és nem azok, amelyeket ellenőrizni vagy megváltoztatni lehet. A PESTLE elemzés elvégezhető a SWOT -tal együtt a SWOT külső szakaszának mélyebb elemzése érdekében. Hosszabb távú stratégiai terveknél értékesebb, mint a SWOT. A PESTLE jelentése politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, jogi és környezetvédelmi tényezők.
Fontos megérteni a vállalkozás teljesítményét befolyásoló tényezőket, és itt jön létre a SWOT- és PESTLE -elemzés. MEGHATÁROZHATÓ CÉLKITŰZÉSEK: Fontos, hogy az elemzés céljait úgy fogalmazzuk meg, hogy mindenki összhangban legyen, és világos időkeretet vázoljon fel.
ÖTLETELÉS: Ez egy lehetőség arra, hogy összehozza a csapatát, ösztönözze az elkötelezettséget és a részvételt a vállalat eredményes stratégiájában. Összpontosítson az együttműködés ösztönzésére és a beszélgetések népszerűsítésére. TÉMÁK AZONOSÍTÁSA: Itt minden ötletet össze kell gyűjtenie, hogy azonosítsa a hasonló témákat. PRIORITIZÁLÁS: Hozzon létre egy végső listát minden kategóriához a legmagasabb prioritás és a legalacsonyabb között.