Lehet, hogy órákat töltött az önéletrajz tökéletesítésével, és eldöntötte, hogy végül felhívja a munkáltatót, hogy elmehessen az interjúra, ami fantasztikus érzés, de ne hagyja abba a kemény munkát a telefonhívás után, hanem nézzem utána a cégnek még az interjúzás előtt.
Időbe telik a kutatás elvégzése az állásinterjú előtt, ezért érdemes korán kezdeni. Nyilvánvaló, hogy tudnia kell néhány alapvető kérdést a munkáltatóról, például mit csinál, mit kínál, ki a közönsége, hol vannak irodái és kik a vezetőség legfontosabb tagjai. Ha őket megismeri, ez segíteni fog többet megtudni azokról az egyénekről is, akikkel találkozni fog. Az interjúra való felkészülés két igazán nagy célt szolgálhat: intelligens választ tud adni, amikor a felvételi vezető megkérdezi, mit tud a cégről, és mi a lehetősége. A vállalatról szerzett ismereteit felhasználva néhány jó kérdést állíthat össze, amikor itt az ideje kérdezni az állásinterjú során.
A vállalatok nagy erőfeszítéseket tesznek webhelyeik létrehozására, mert remek eszközök márkáik népszerűsítésére és új tehetségek vonzására. A cég legalapvetőbb webhelye is kínál valamilyen információt, amely elősegíti az állásinterjúra való felkészülést. Lásd a „Rólunk” című részeket, ahol megismerheti a vállalat alapjait, a „Hírek/Sajtóközlemények” tájékoztatásban pedig betekintést nyerhet a vállalat legfrissebb híreibe és fejleményeibe, a „Menedzsment” opciónál pedig megismerheti a fontos neveket, és megtekintheti azt, hogy ki vezeti az adott részleget, ahol munkát szeretne, és a „Helyek”-re kattintva láthatja, hol vannak az irodák. Még akkor is, ha nem értékesítéssel vagy marketinggel foglalkozik, érdemes áttekintenie a webhely azon részeit is, amelyek a szolgáltatásokról, termékekről és partnerekről szólnak.