A felvételi folyamatban az állásinterjú szakaszába jutás azt jelenti, hogy a munkáltató elhiszi, hogy papíron a megfelelő tapasztalattal és készségekkel rendelkezik a munkához. De most jön az igazi áttörés: képes-e hatékonyan kommunikálni ezeket a készségeket személyesen is, és a vállalat munkahelyi kultúrájához megfelelőnek bizonyul-e?
Vannak tipikus jelek, amelyekre a munkaadók figyelnek az állásinterjúkon. Bármelyik rossz jel csökkentheti annak esélyét, hogy állásajánlatot kapjon, ezért a következő állásinterjún ezeket kell kerülnie. Ez magában foglal mindent a túl kevés és a túl sok beszédtől, vagy az egyszerűen rossz nonverbális viselkedéstől, például a szemkontaktus hiányától vagy a helyzet kellemetlenné tételétől a rossz testbeszéd miatt. Amikor kérdésekről és válaszokról van szó, mindig problémát jelent az a jelölt, aki nem tud hatékony választ adni a tapasztalata és képességei felméréséhez szükséges kérdésekre. Készüljön fel arra, hogy az önéletrajza minden pontjával foglalkozzon. És amikor egy munkaadó feltesz egy utólagos kérdést, mint például: „Mondjon többet…” megpróbál mélyebbre ásni, vagy azért, mert kíváncsi, vagy azért, mert nem adott elég választ.
Ha nem tud jól kommunikálni az állásinterjún, akkor a munkáltató megkérdőjelezi, hogy rendelkezik-e azzal a tapasztalattal és készségekkel, amelyeket papíron mond. Amikor egy munkaadó állásajánlatot tesz, azt olyasvalakinek ajánlja, akiről úgy gondolja, hogy elkötelezett a munka iránt – nem pedig annak, aki egyszerűen csak pótolni akarja a foglalkoztatási hiányt, amíg nem jön egy megfelelőbb állás. Ne beszéljen az álláskeresés során felmerülő kihívásokról, vagy arról, hogyan keresett állást a divatmarketing területén, de valahogy most jelentkezik erre az állásra az egészségügyi marketing területén. Felveti a kérdést, hogy valóban érdekli-e a munkáltató által kínált állás.