Menő-e a legnagyobb magyar híroldalak dizájnja?

Az elmúlt egy-két évben szinte minden internetes híroldal igyekezett megújulni. Gyakorlatilag az Index megújulása elindított egy lavinát, hiszen egyik jelentősebb olvasótáborral rendelkező lap sem akart lemaradni a konkurensek mögött. De vajon jól sikerült-e a nekik?

Amikor az Index megjelenítette az első híreket azzal kapcsolatban, hogy lecseréli a már megunt és kissé idejétmúlt dizájnját, azonnal hallhatóvá váltak a véleményeket megformáló hangok. Egyesek remek ötletnek tartotték a megújulást, mások viszont ragaszkodtak volna a jól megszokott felülethez. Tudni kell, hogy minden dizájn csere ellenérzést vált ki az olvasót egy bizonyos hányadánál, de ezek a rosszalló hangok egy-két hét után elülnek. Tudta ezt az Index is, majd egy bátor, de átgondolt húzással felújította a honlap felületét. Lehet jót és rosszat mondani rá teljesen szubjektív és objektív megközelítéssel, de tény, hogy a mostani dizájn sokkal modernebb külsőt kölcsönözött a híroldalnak.

Sokkal nagyobb ellenérzést váltott ki azonban az Origo megújítása. Elég nehéz megmondani, hogy a kezdeti időszakban a szövegtömbök üresen hagyása szándékos dizájnelemként próbált funkcionálni vagy pedig egyszerű tervezési hibáról volt szó, de azóta ezeket eltüntették, noha néhány hónapig láthatók voltak. Az akkoriban még szokatlanul nagyméretű címek, a kiemelések túlhangsúlyozása és már tipográfiai elemek is túlzónak hatottak. Alighanem valóban túlzóak is voltak, ugyanis az Origo visszavett a méretekből.

Menő-e ilyen jellegű dizájnt alkalmazni? Nehéz megmondani, de annyi bizonyos, hogy a két nagy híroldal a nemzetközi trendeket igyekezett utánozni. Megjelenésben talán sikerült, de az Origo 5-10 MB adatmennyiséget tartalmazó oldalai aligha nevezhetők felhasználóbarátnak.

Vélemény, hozzászólás?