A márkaígéret tömören, meggyőzően és emlékezetesen megmondja az ügyfeleknek, mit várhatnak el a márkától. A márka ígérete az, hogy az emberek eldöntik, bízhatnak-e a márkájában. Ha következetesen teljesíti a márka ígéretét, akkor hűséges ügyfelei lesznek, készen arra, hogy eljuttassák a hírt családhoz és barátokhoz arról, hogy milyen nagyszerű a cége.
Az ígéret csak akkor jó, ha betartjuk. Ha megszegi a márkával kapcsolatos ígéretét az ügyfelekkel szemben, akkor a tét nagy. Elveszítheti hírnevét, piaci részesedését, ügyfeleit és növekedési képességét. Sok márka nem teljesíti a márka ígéretét, különösen a vásárlói élményt. A Gallup tanulmánya szerint a vállalatok csak az idő felében teljesítik a márkaígéreteiket. Láthatja, hogy az emelkedő harci márkák bizalmat építenek ügyfeleik iránt. A legtöbb vállalkozás nem ígér márkát, és kockáztatja, hogy csalódást okoz ügyfeleinek, mivel más elképzeléseik vannak arról, hogy mit várhatnak el a márkától. Egy vállalatnak szüksége van egy márka ígéretére, hogy közöljék vevői elvárásaikat a szervezet minden tagjával szemben, hogy következetes vevői tapasztalatokat biztosítsanak mind belső, mind külső szinten.
A márka ígérete egyszerű: A márka ígéretének egyszerűnek kell lennie. Próbáljon ragaszkodni 10 vagy kevesebb szóhoz. A Walmart márkaígérete remek példa erre: „Takarítson meg pénzt. Éljen jobban.” A márka ígérete hiteles: A hiteles márkaígéret az, amikor ügyfelei minden alkalommal következetesek, amikor kapcsolatba lépnek a cégével. Ezenkívül világszínvonalú ügyfélszolgálattal kell rendelkezni, ahol az alkalmazottak mindenféle szolgáltatásban képzettek. Minden alkalmazott ismeri az ügyfélszolgálat receptjét: szemkontaktus, mosolygás, lelkes beszéd és kapcsolattartás az ügyféllel a látogatás során. Ezt jelenti a márka ígéretének teljesítése.