Kiemelkedő termékek és szolgáltatások; fogyasztói szükségletek

A különböző fogyasztói igények kielégítése érdekében az Apple több termékcsaládot vezetett be. Minden termékcsalád más fogyasztói réteg kielégítésére szolgál. 4 fő termékcsaládot különböztetünk meg: MAC, iPod, iPhone, és iPad. A MAC számítógépek kínálatában megtalálhatjuk az asztali számítógépeket és a laptopokat egyaránt.

Az asztali számítógépek nagy előnye, ami egyben megkülönbözteti a többi versenytárstól, hogy nincs külön számítógépház, hanem minden a számítógép monitorjába van integrálva, így az egéren és a billentyűzeten kívül nem tartozik más az asztali gépünkhöz. Az iPod (zenei számok és videók lejátszására alkalmas hordozható készülék) egyedülálló megjelenésével és rendkívül egyszerű kezelhetőségével forradalmasította a zenelejátszást. Sikere máig töretlen, a zenelejátszóból bevezetése óta több mint 100 millió darabot adtak el világszerte.  Több fajtája is van: Classic, Nano, Shuffle, Touch.

Az iPhone újraértelmezte a mobiltelefonokról alkotott képet, hiszen a mostani verzió a hagyományos telefonfunkciók mellett, internetezésre, médialejátszásra is alkalmas, kompatibilis a 3G hálózattal, továbbá beépített GPS vevőt is tartalmaz. Az iPad az Apple cég által gyártott táblagép. Az iPhone-fejlesztők egy óriási képernyővel rendelkező modellt fejlesztettek ki, mely nagyobb felbontású képernyővel rendelkezik az előző készülékekhez képest; internetszörfölésre, e-mailek írására, prezentációk készítésére és e-book olvasásra tervezték.

Az Apple termékek közös jellemzője az elegáns, de egyben funkcionális dizájn kialakítása, a megbízhatóság, a magas minőség: a termékei szinte elnyűhetetlenek, stabilak, tartósak, nem szorulnak javításra. Emellett 2000-től egységesen az összes termékeire jellemző az egyszerű vonalvezetés és a tisztaság jelképezése.

Vélemény, hozzászólás?