Izzítógyertya működése és cseréje

Az izzógyertya idővel elhasználódik, így cseréje elkerülhetetlenné válik. Az izzógyertyának különösen hideg időben van nagy haszna, mivel a dízel üzemű azutók esetében a motor indításáról gondoskodik.

Izzítógyertya a dízel motorok tekintetében nagyon hasznos, mivel hideg időben a motor indításáról gondoskodik. A dízel motorok nem gyújtógyertyákkal működnek, hanem az összepréselt üzemanyag saját, magas hőmérséklete váltja ki az égést, ami még nem áll rendelkezésre a motor első indításánál. Az izzítógyertya a dízelmotorba fecskendezett gázolaj és levegő keverékét felforrósítja, ami a megfelelő hőmérséklet hatására begyullad. Az izzítógyertya akár öt másodperc alatt felmelegíti a motort. A modern autókban nagyrészt elektronika működik, ami akkor indítja el a dugattyúkat, amikor az izzítás hatásos, ekkor nem kapcsolja ki azonnal a segítőforrást, vagyis az izzítógyertyát, csak abban az esetben, ha már kellőképp meleg a motor. A régi típusú autókban ügyelni kell az izzításjelző lámpa kialvására és csak akkor lehet tovább fordítani az indítókulcsot. A legtöbb autóban nem történik izzítás, ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 15 Celsius fokot.

Ha a műszerfalon jelzés érkezik az izzítórendszer elégtelen működéséről, akkor az egyértelmű jele annak, hogy valami baj van az izzítógyertyával. Ha nincs ilyen jelző a műszerfalon, akkor a füstölés, nehéz indítás, motor buffogása, hosszabb izzítási idő a megszokottnál okot adhat a gyanakvásra. Ekkor érdemes ellenőrizni a gyertyákat. Legbiztonságosabb az izzítógyertya kiszedő segítségével lehet kiszedni az ellenőrzésre. Bővebb információkat az alkatreszek.hu webáruházban találhat, ahol megtekintheti az alkatrészeket, beleértve az izzítógyertyákat is.

Vélemény, hozzászólás?