Miért vásárolják meg az emberek az Ön termékeit? Ez az Ön tulajdonságai és előnyei miatt van? Nem. A termékek minősége vagy ügyfélszolgálata miatt? Nem. Ez az Ön által szállított érték miatt van. Ha képes egyértelműen meghatározni az értékajánlatot, az rendkívül sikeres lehet egy vállalkozás számára, jelentős versenyelőnyt biztosítva számukra.
Először is nézzük meg, mi az értékajánlat. Az értékajánlat összegzi az érték ígéretét, amelyet akkor kapnak az ügyfelek, ha úgy döntenek, hogy megvásárolják az Ön termékét vagy szolgáltatását. Értékajánlatának középpontban kell állnia a kommunikációban (azaz honlapon, marketinganyagokon, videókon, közösségi médiában stb.) Ha nem közli, hogy a fogyasztóknak miért kell vásárolniuk Öntől, és milyen értéket nyújtanak, akkor elveszíti őket. Értékajánlatának egyértelmű megfogalmazása és megerősítése javítja a növekedést, a konverziókat és az ügyfél élettartam-értékét (CLV). 1948-ban két testvér nyitott egy hamburgerezőt, ahol feleannyi idő alatt fele áron árulták őket, önkiszolgáló pultokat használva, az ételeket előre elkészítették, és hőlámpák alatt melegen tartották, így elsöprő versenyelőnyhöz jutottak. 1954-ben egy utazó készülék-értékesítő, Ray Kroc meggyőzte a McDonald fivéreket, hogy engedjék neki a franchise eladását. Idővel a vállalatot a mai sokmilliárd dolláros vállalkozássá építette (170 milliárd dollár).
Ray Krocnak elképzelése volt ezekről az egyedülálló hamburgerekről: olyan hamburgert, sült krumplit és italokat szolgált fel, amelyek Alaszkában is olyan jó ízűek, mint Alabamában. A márka értékajánlatának kialakításakor gondoljon arra, hogy milyen értéket kínál ügyfeleinek. Hogyan fókuszál ez az érték egy olyan szükségletre, amelyet egyedi módon elégít ki? Tapasztalataink szerint sok vállalkozás küzd értékajánlatának meghatározásával, mert nem tudja, hogyan azonosítsa egyedi ajánlatát, amely megkülönbözteti magát versenytársaitól.