Ha van egy titok egy új nyelv elsajátításához, akkor ez az: órákig tartó kínos és fárasztó beszélgetés olyan emberekkel akik jobban beszélnek az adott nyelven, mint ön. Egy óra beszélgetés (javításokkal és egy szótárral referenciaként) pont olyan jó, mint öt óra egy osztályteremben vagy 10 óra egy online nyelvtanfolyamon.
Ennek több oka van. Az első a motiváció. Mindegy hogy mennyire menő a tanulmányi útmutató, sokkal többet fog befektetni és több lesz a motivációja, ha kommunikál egy élő emberrel, mint ha egy könyvet vagy audio programot használna a számítógépen. A második ok az, hogy a nyelv olyasmi, amin dolgozni kell, nem memorizálni. Nem vagyunk szakértők a nyelvtanulás területén, de tapasztalataink szerint egy szó bámulása és memorizálása egy könyvből vagy kártyáról kevésbé olyan hatékony, mint amikor kétszer vagy háromszor kénytelenek vagyunk egy szót használni a beszélgetésben.
A tanulmány intenzitása fontosabb, mint a tanulmány hossza. Ez alatt azt értjük, hogy a nyelv tanulása hetente négy órán keresztül két hétig kedvezőbb lesz az ön számára, mint a napi egy órás tanulás két hónapig. Ez az egyik oka annak, hogy oly sok ember vesz nyelvi órákat az iskolában, és soha nem emlékszik semmire. Ennek oka az, hogy hetente csak 3-4 órát tanulnak, és az órákat gyakran több nap választja el egymástól. Mindent figyelembe véve, a csoportórák rosszak lehetnek a tanulás szempontjából. Két probléma van. Az első az, hogy az osztály a leglassabb tanuló ütemében halad. A második az, hogy a nyelvtanulás meglehetősen személyes folyamat – mindenki máshogy tanul bizonyos szavakat vagy témákat, egyesek könnyebben, mint mások, ezért az osztály nem képes majd minden időben kielégíteni minden tanuló személyes igényeit. Épp ezért kell kerülni a csoportos tanfolyamokat, és inkább élő beszélgetést kezdeni valakivel.