A mérsékelten erőteljes fizikai aktivitás a leghatékonyabb az erőnlét javítására

Az eddigi legnagyobb tanulmányban, amely a szokásos fizikai aktivitás és a fizikai alkalmasság közötti összefüggések megértésére készült, a Boston University School of Medicine (BUSM) kutatói azt találták, hogy a gyakorlatokkal (mérsékelt-erőteljes fizikai aktivitás) és az alacsony-mérsékelt gyakorlattal töltött idő nagyobb szintű aktivitás (lépések) és kevesebb üléssel töltött idő, nagyobb fizikai erőnlétre lefordítva.

“A szokásos fizikai aktivitás különböző formái és a részletes fitneszmérések közötti kapcsolat felállításával reméljük, hogy tanulmányunk fontos információkkal szolgál, amelyek végül felhasználhatók a fizikai erőnlét és az általános egészségi állapot javítására” – magyarázta Matthew Nayor, a BUSM orvostudományi adjunktusa. Ő és csapata körülbelül 2000 résztvevőt tanulmányozott a közösségi alapú Framingham Heart Study-ból, akik átfogó kardiopulmonális terhelési teszteken (CPET) estek át a fizikai erőnlét “arany standard” mérésére. A fizikai erőnlét mérései a gyorsulásmérőkön (az emberi mozgás gyakoriságát és intenzitását mérő eszköz) kapott fizikai aktivitási adatokhoz kapcsolódtak, amelyeket egy hétig viseltek a CPET körül körülbelül nyolc évvel korábban.

Úgy találták, hogy az elkötelezett testmozgás (mérsékelt-erőteljes fizikai aktivitás) volt a leghatékonyabb az erőnlét javítására. Pontosabban, a testmozgás háromszor hatékonyabb volt, mint a járás, és több mint 14-szer hatékonyabb, mint az ülő helyzetben töltött idő csökkentése. Emellett azt találták, hogy a gyakorlással eltöltött hosszabb idő és több lépés/nap részben ellensúlyozhatják az ülő testmozgás negatív hatásait. A kutatók szerint, míg a tanulmány a fizikai aktivitás és a kondíció kapcsolatára összpontosított (nem pedig az egészséggel kapcsolatos eredményekre), a fitnesz erőteljes hatással van az egészségre, és alacsonyabb a szív- és érrendszeri betegségeket vonz maga után.

Vélemény, hozzászólás?