A Magyar Telekom minőségirányítási rendszere

A Magyar Telekom, T-Home és T-Mobile márkanév alatt vezetékes és mobilkommunikációs lakossági szolgáltatásokat, T-Systems márkanéven pedig üzleti ügyfeleknek nyújtott vállalati szolgáltatásokat nyújt tevékenysége által. Választásom azért erre a cégre esett, mivel a kommunikációs szolgáltatásoknál nagyon fontos szempont a megfelelő minőség nyújtása, tehát kiváló minőségirányítási rendszer kialakítása.

A cég elődje a Matáv csoport, mely telekommunikációs márkaneve a Westel volt a 1993-as alapítást követően gondosan fejlesztett minőségbiztosítási rendszert alakított ki. Ennek első rész volt a Malcolm Baldrige felmérése és TQM stratégia kialakítása. 1995-ben a cég megszerezte az ISO 9001 tanúsítványt. A rákövetkező években folyamatosan különböző díjakat nyert el a cég a minőségbiztosítás területén. 1996-ban Nemzeti Minőségi Díj, 1998 Marshall Díj, 2001 Európai Minőségi Díj nyertese lett. 2003-ban megszerezte az akkor új ISO 9001:2000 szabvány szerinti tanúsítványt.

A Magyar Telekom, melybe a Matáv csoport teljesen beintegrálódott, társasági és csoportszinten egyaránt fejleszti eredményesen működő minőségirányítási rendszerét, mely integráltan tartalmazza a minőség-, környezetközpontú és információbiztonság irányítási rendszerét 2002 óta, melyet 2008-ban sikeres tanúsítás útján meg is szerzett. A világ legnagyobb független minőségellenőrző és tabusító testülete a SGS (Société Générale de Surveillance SA) adta ki a kibővített, integrált irányítási rendszerre vonatkozó tanúsítványokat.

Vélemény, hozzászólás?