Egy vállalkozás életében mindig fordulópont, amikor úgy döntünk, hogy elérkezett a pillanat arra, hogy felvegyük az első alkalmazottat. Ám ha rosszul időzítünk, akkor anyagilag nagyon ráfázhatunk, ezért aztán fontos, hogy felismerjük a jeleket, hogy mikor jött el az ideje a bővítésnek.
Ideális esetben egy cég – vagy jelen esetben egy vállalkozás – folyamatosan növekedésben van. Természetesen előfordulnak hullámvölgyek, sőt, ezek szinte elkerülhetetlenek, ám ha hosszú távon vizsgáljuk a helyzetet, akkor egy folyamatosan felfelé ívelő pályát kell, hogy lássunk. A bővüléssel együtt azonban egyre nő a munkaerő igény is, függetlenül attól, hogy mivel is foglalkozunk. Szolgáltatás nyújtása esetén gyakorlatilag az időnk az, amit áruba bocsátunk, így nem is kérdés, hogy az előbb-utóbb elfogy, míg mondjuk egy kiskereskedelmi tevékenységnél a különböző munkafolyamatok – mint amilyen például a megrendelt áru becsomagolása, vagy a készletinformációk naprakészen tartása – tart majd egyre tovább.
Egyszer pedig elérünk addig a pontig, amikor már úgy érezzük, hogy ehhez egyedül kevesek vagyunk, és bővíteni kell. Ám mielőtt hirtelen döntéseket hoznánk, mindenféleképpen üljünk le, és higgadtan gondoljuk át a dolgot, és ami még fontosabb, végezzünk alapos számításokat. Ugyanis ha csak egyetlen egy alkalmazottat is veszünk fel, az is rengeteg költséggel jár – melynek a kifizetett nettó bér csupán egy töredéke – és nagyon alaposan ki kell kalkulálni, hogy ez az adott pillanatban belefér-e a büdzsébe. Alul fizetni nem érdemes az új kollégát, hisz az a teljesítmény rovására megy majd, ahogy az sem szerencsés, ha azzal, hogy felvettük, mi veszítünk jelentős összeget. Amennyiben úgy látjuk, hogy bőven belefér a költségvetésbe, akkor valószínűleg jól csinálunk mindent, ám ha már előre nehézkesnek tűnik kigazdálkodni a bérét, akkor jó eséllyel optimalizálni kell az üzleti modellünket, mert valahol hibádzik a hatékonyság, és azon egy plusz ember sem fog tudni segíteni.