Lehet, hogy már legalább öt éve van a munkahelyén. A főnöke azt mondja, hogy nagyszerű munkát végez. Sőt utalt a fizetésemelésre és az új promóciókra is. A projektjei kiváló kritikákat kaptak. Olyan magabiztosnak érzi magát, hogy úgy érzi semmi sem állíthatja meg, és már érzi a zsebében a fizetésemelést.
A vállalatban a jelenlegi értéke kiemelten fontos, és eredményei ezt is bizonyítják, de meg kell mutatnia a jövőbeni értékét a vállalat számára is. A promóciók azon alapulnak, hogy mit tud a jövőben teljesíteni, és nem azon, amit ma tesz. Arról szól, hogy készségei és karriercéljai hogyan illeszkednek a vállalat céljaihoz és pályájához. Világosan be kell mutatnia, hogy nagyszerű befektetés a szervezete jövőjéhez. Tiszta kommunikációval, pozícionálással és jövőképpel teszi meg ezt. A főnöke és az egész vezetősége olyan embert akar, aki a jövőben hasznára válhat. Ugyanakkor célja a felelősség és a kockázat minimalizálása. Az a személy, aki maximalizálni tudja az elért előnyöket és minimalizálni tudja a felelősséget, megkapja az ígért pozíciót.
Gondolja így: Egy vállalkozása van, amely szolgáltatást nyújt a munkáltatónak. Munkatársai egyben olyan vállalkozók is, akik hasonló vagy eltérő szolgáltatást nyújtanak a munkáltató számára. Aki bebizonyítja, hogy a legtöbb pénzt tudják megtakarítani vagy megszerezni a cégnek, előléptetést kap. A munkáltató azt akarja, hogy „több üzletet folytasson” azzal, amelyik vállalkozás a legtöbb megtérülést adja. Csak akkor akar hangosan nyilatkozni a karrier céljairól, ha azok igazodnak ahhoz, amit a cége elérni próbál. Segítsen nekik elérni ezt és akkor nem csalódhat. Legyen az a személy, aki kritikus ebben a folyamatban, és abban hogy a cége jobbá váljon, és mindent megkap, amit szeretne a karrierje során.