A mai felgyorsult világban, szinte már senki számára nem jelent újdonság az online vásárlás. Legtöbb esetben ezeknél a vásárlásoknál vesszük igénybe a futárszolgálatokat, illetve, ha rendelkezünk külföldi rokonokkal vagy barátokkal.
Annak érdekében, hogy a futárszolgálatok napról-napra jobbá válhassanak fontos, hogy bármilyen problémánk adódik a kiszállított csomaggal, mindig időben jelentsük. Továbbá csak ebben a formában tudunk panaszt tenni, vagy éppen kártérítést követelni. A reklamációkra mindig van egy meghatározott idő, annak leteltével már nem nyújthatjuk be a panaszunkat. A csomagok sérülését legtöbb esetben gondatlanság okozza, annak ellenére, hogy pl. feltüntetik a törékeny jelölést. Ám sokszor találkozhatunk, olyan esetekkel, hogy ezt sem veszik kellően komolyan. Amennyiben ilyen problémába ütközünk, akkor legjobb, ha az ügyfélszolgálathoz fordulunk. Az értékesebb, illetve törékeny csomagok esetén kézbesítéskor célszerű a futárszolgálat alkalmazottját, vagy a postást megkérni, hogy várja, meg még leellenőrizzük a csomag tartalmának állapotát, hiszen sok esetben később már nem fogadnak el reklamációt.
Sajnos a csomag kézbesítőjét nem kötelezhetjük, arra, hogy megvárja, hogy leellenőrizzük a csomagunk állapotát. Így ettől függetlenünk jogunkban áll, kifogasolni a csomag állapotát a feladónál. Legtöbb esetben reklamálni a webáruháznál érdemes, ahonnan a csomag érkezett. Abban az esetben, ha nem érkezik meg időben a várt csomag, minden jogunkban áll, hogy elálljunk a csomag átvételétől. Illetve sokszor találkozhatunk azzal a problémával, hogy csak a postaládánkban a sikertelen kézbesítésről találjuk az értesítést, ám mindeközben meg sem történt a kézbesítés.