A 2016-os webdesign trendek igencsak érdekesek lehetnek – állítják a dizájnerek. Már megszokhattuk, hogy az év végi ünnepi időszakban, illetve az év elején megsokasodnak azok a cikkek és publikációk, amelyek a következő év trendjeivel és divathullámaival foglalkoznak. Idén sem maradhat ki a sorból a webdesign trend változásai.
Mindenekelőtt érdemes visszatekintenünk arra, milyen trendek határozták meg a 2015-ös esztendőt. Alapvetően a mobil eszközök terjedése rányomta a bélyegét a webdizájnra; okosabb, átgondoltabb mobil verziókat, illetve reszponzív megjelenéseket kellett készíteni. Szerencsére rengeteg kivételesen ügyes megoldást láthattunk, noha az új weboldalak jelentős hányada nem érte el az elvárható minőségi minimumot.
2015-öt a nagyobb betűk, a letisztult formák, a világos színek, valamint a vékony betűtípusok jellemezték. Folytatódott a nagyméretű címsorok használata a tipográfiában, még mindig a kifejezetten nagyméretű képek hódítottak, de egyre tudatosabbá vált a szövegtömbök felépítése.
A szakemberek szerint az alapvető irány jó, vagyis az utóbbi két-három évben kialakult trendek összefüggésbe hozhatók a felhasználói élmény növelésével. Ez várhatóan nem fog változni, egy ideje a dizájnelemek rovására a letisztultság került előtérbe. A nagyméretű képek használata viszont visszaszorulóban lehet, hiszen egyre nagyobb hangsúly kap a sebességoptimalizálás; ez elsősorban annak tudható be, hogy a Google egyre többet beszél a felhasználói élmény és a gyorsaság viszonyáról. Valószínűleg a reszponzív webdizájn aránya is csökkenni fog a professzionális mobil verziókhoz viszonyítva, ami alapjaiban meghatározza a stílusok kialakítását. Egyes vélemények szerint az utóbbi évek fagyi színei után visszatérhetnek az élénk tónusok.