Vevőink azonosításához kezdetnek leghelyesebb, ha megállapítjuk, mi az a végtermék, amit vállalatunkkal termelünk, majd azonosítjuk azt az egyént, aki átveszi tőlünk a terméket. Amikor azonosítottuk vevőinket, és ők is egyetértenek abban, hogy ők a mi vevőink, akkor be kell gyűjtenünk és egyértelműen meg kell világítanunk igényeiket és ily módon alaposan fel kell tárnunk, hogy ők mit kívánnak és várnak el tőlünk, mire van szükségük.
Amennyiben ugyanis olyan terméket termelünk, amire nem mutatkozik vevői igény, akkor egészen biztosan kudarcra vagyunk ítélve. Ha tovább lépünk, és azonosítjuk a lappangó igényeket is, akkor még nagyobb sikerünk lesz. A minőség elérésének lényege a vevők igényeinek azonosítása, s ezeknek minden alkalommal, az esetek 100%-ában történő kielégítése. A vevők megértését szolgáló mechanizmusok nagyon fontos szerepet játszanak abban, hogy vállalatunk hosszútávon jövedelmezővé váljon és sikeres legyen.
A módszerek nagy választéka áll rendelkezésre ahhoz, hogy kommunikáljunk a vevőkkel és kifürkésszük pontos elvárásaikat, valamint a már létező termékekre és szolgáltatásokra vonatkozó elégedettségi szintjüket felmérjük. Használjunk többféle megközelítésmódot, így biztosan lehetünk abban, hogy munkánk eredményre vezet. A panaszok puszta meghallgatását célzó módszereket egészítsük ki olyanokkal, amelyeket célzottan a vevők szükségleteinek kifürkészésére terveztek.