Akár jelenlegi karrierjében szeretne előre lépni, vagy új munkát találni, akár teljesen megváltoztatni a karrierjét, személyes márkája elengedhetetlen a folyamathoz. Ebben a jelenlegi környezetben és világban a márka népszerűsítésének egyik legjobb módja a közösségi média jelenléte.
A szakmai tapasztalat és a megszerzett ismeretek révén van mit felajánlania a hálózatának. Lehet, hogy nem tudja azonnal mit kéne tennie, de meglátja, hamar belerázódik. Bármely tapasztalat, amelyet megosztani kíván, segíthet egy kollégának, aki megpróbálja növelni karrierjét, vagy egy új kapcsolatot hoz létre, amely segít betörni egy iparágba. A nagyobb hatás érdekében fontos azokra a területekre összpontosítani, amelyekre a legnagyobb hatáskörrel rendelkezik. Például, ha 25 éve pénzügyi tanácsadó, akkor többféle irányba léphet, ideértve az iparági betekintést és a pénzügyi tanácsadást is. Jó kiindulópont, ha összeállítja a pénzügyi tanácsadással és a témák ötletelésével kapcsolatos leggyakoribb kérdéseket, ahol a legtöbb értéket és választ kínálhatja. Miután eldöntötte azokat a témákat, amelyekre összpontosítani szeretne, itt az ideje, hogy tartalmat hozzon létre és közzé tegye a közösségi médiában.
Sokan a LinkedIn profiljukat használják, mert tartalmat is létrehozhat, valamint megoszthat dolgokat a szakmai hálózatával. Egyes szakemberek személyes blogokat és weboldalakat is használnak tartalom létrehozásához, majd a LinkedIn, a Facebook, a Twitter stb. előtrébe kerül. Bár mindig lesz helye az írott tartalomnak, nehéz figyelmen kívül hagyni a közönség elkötelezettségét a rövid videókkal kapcsolatban. A videó különösen hasznos az új közönség vonzásában. Videókat lehet közzétenni a LinkedIn és a legtöbb más közösségi média platformon is. A TikTok komoly hírnévre tett szert, és ez az új „hogyan kell” platform a szakértők számára, ahol tippeket és tanácsokat oszthat meg.