Ahhoz, hogy balesetmentesen tudjunk közlekedni, rengeteg szempontnak kell egyszerre teljesülnie. Nem elég, hogy a gépjármű megfelelő műszakilag, és mi is vezetésre alkalmas állapotban vagyunk, bizony a külső körülmények is nagyban befolyásolják a kockázatokat.
Az alacsonyabb forgalom ellenére is statisztikailag veszélyesebb éjszaka vezetni, no és persze az időjárás is dolgozhat ellenünk, hisz egy heves eső, vagy egy sűrű havazás bizony nagyon sokat ront mind az út, mind a látási viszonyokon. Van azonban még valami, ami évszaktól és időjárástól függetlenül bármikor borsot törhet a sofőrök orra alá, ez pedig nem más, mint a párásodás. Télen gyakorlatilag nem múlik el úgy indulás, hogy ne kelljen megküzdeni a az ablakok törölgetésével – újra és újra -, ám sajnos van, hogy a nyár közepén is azt vesszük észre, hogy nem látunk ki a szélvédőn, csak épp akkor nem belülről, hanem legtöbbször kívülről lepi páraréteg az üveget.
Ilyenkor persze aránylag könnyebb a dolgunk, hisz az ablaktörlő segítségével akár folyamatosan eltávolíthatjuk a cseppeket, ám amikor belül kellene szárazzá varázsolni a felületet, az már nagyobb kihívást jelent. Ahhoz, hogy tudjuk, hogy mi a leghatásosabb módszer, nem árt, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mi okozza a jelenséget. A páralecsapódás oka egyszerű, a levegő csak bizonyos mennyiségű vizet tartalmazhat, minél magasabb hőmérsékletű, annál többet képes eloszlatni. Alacsonyabb hőmérsékleten azonban gyorsabban telítődik, és a határt átlépve a víz kicsapódik, például a szélvédő és az ablakok belsejére. A mechanizmusból könnyedén látszik, hogy kétféle módszerrel küzdhetünk hatásosan a pára ellen. Az egyik, hogy megemeljük az autó belsejében lévő levegő hőmérsékletét – ezt fűtéssel tehetjük meg a legegyszerűbben -, a másik pedig, hogy a páratartalmat csökkentjük. Erre az autó klímaberendezése a legalkalmasabb, és ha fel van szerelve ilyennel a gépjárművünk, akkor két legyet üthetünk egy csapásra. Állítsuk a fűtést a legmagasabb hőmérsékletre – és irányítsuk a szélvédőre -, majd kapcsoljuk be egyúttal a klímát is. Így a hőmérséklet is emelkedik és a pára is eltűnik, azaz percek alatt menetre kész lesz a kocsi, nekünk pedig sokkal kevesebbet kell bosszankodni és törölgetni.