Az internetes jelenlét eredményessége számos tényező függvényeként alakul. A szakemberek is rendszeresen felhívják a figyelmet arra, hogy a weboldal létrejötte még nem garancia arra, hogy az valóban be is váltja a hozzá fűzött reményeket.
A SEO szerteágazó lépései között a hírlevelek kiküldése is lényegesnek bizonyul. A hírlevél legalább akkora hozzáértést követel meg, mint a weboldal tartalmának, valamint a rendszeresen frissülő cikkeknek a megfogalmazása. Sőt, állíthatjuk, hogy a hírlevelek esetében még fokozottabb odafigyelés szükséges, hiszen a címzett figyelmének megragadása már az első pillanattól lényeges. Míg a blog tartalmak, cikkek esetében hajlamos a látogató akkor is tovább olvasni, ha az első néhány sor esetleg még nem ad választ a kérdéseire, de a hírlevelek érdektelenség hiányában rendszerint azonnal a kukában landolnak. Ezeknek megfogalmazásánál nem csak a figyelemfelkeltésre érdemes azonban odafigyelni, hanem fontos, hogy lényegre törő, információban gazdag tartalomról legyen szó esetükben.
Az sem mindegy, hogy mikor landol a postafiókokban a hírlevél, valamint azok utóéletének figyelemmel követése is lényeges. Ezerféle beállítási lehetőség szolgálja a weboldal tulajdonosok érdekeit, s így ténylegesen is a célcsoportra szabhatóak a hírlevelek. Fontosnak tartja, hogy valóban profi módon legyen szövegezve a hírlevél? Rendszeres tartalmakra lenne szüksége, melyek beváltják a hozzájuk fűzött marketing reményeket? Legyen szó akár hírlevél szövegírásról, akár weboldal tartalmakról, blog szövegekről, megéri profikra bízni a feladatot. Ne feledje, a szövegírásban rejlő lehetőségek nem csak a keresleten és a látogatottságon mutatkoznak meg, de a keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolhatóak.