Tehát túljutott azon az akadályon, hogy önéletrajzával biztosítsa a munkáltató érdeklődését, de most kezdődik az igazi kihívás – az állásinterjú. Bár egy interjú nem garantálja, hogy kap egy állásajánlatot, az esélyei sokkal jobbak lesznek, ha jó idő előtt felkészül rá.
Itt van néhány információ, amelyet kéznél kell tartania az interjú előtt, hogy a lehető legjobb benyomást kelthesse. A vezetők egyik első kérdése a következő: „Mit tudsz rólunk?” Ha az álláskereső válasza azt jelzi, hogy nem vette a fáradtságot arra, hogy időt fordítson a vállalat kutatására, a felvételi menedzser gyorsan elhelyezheti álláspályázatát a „Ne béreljen” halomba. Tehát nézze meg a szervezet weboldalát, hogy átfogóan megértse a következőket: miről szólnak, milyen termékeket / szolgáltatásokat kínálnak, ki a közönsége, hol vannak irodája, kik a vezetőség legfontosabb tagjai. Ezenkívül nézze meg legfrissebb híreiket és sajtóközleményeiket, és nézzék meg, hogy ez vonatkozik-e Önre.
Talán nemrég nyitottak új üzemet, és szükségük van valakire, aki gyorsan beléphet egy HR-be és személyzettel rendelkezik. A speciális iparágak számára hasznos lehet az ipari folyóiratok és hírlevelek áttekintése is. Ne felejtsük el megkeresni őket a LinkedIn-ben és még a Facebookon sem, hogy megértsük az üzenetküldésüket. A vállalat és a legfrissebb általános iparági hírek áttekintése tisztább képet nyújt a fontos kérdésekről, és segít abban, hogy „okosan” beszéljen. Az interjú során tett üzenetek és pontok illeszkednek a munkaadó szempontjából relevánshoz. Mindig annyi információt kell kapnia a döntéshozóról és az interjúztatóról a LinkedIn-en keresztül. Megmondja, mennyi ideig voltak ott, honnan jöttek, és – ha megnézzük azokat a csoportokat és megbeszéléseket, amelyekben részt vesznek – az érdeklődési területeik. Azt is megmondja, hogy másnak volt-e ez a munkája, és hogy elment-e vagy előléptették-e.