Az utóbbi évek szakirodalma egyre többet beszél az úgynevezett felhasználói felületről, amelyet az angol user interface kifejezéssel szoktunk meghatározni. A felület megfelelő kialakítása feltétele a megfelelő konverzió elérésének, vagyis annak a folyamatnak, aminek köszönhetően a látogatók vásárlóvá vagy ügyféllé válnak.
A sikerességhez sok-sok feltételnek kell teljesülnie, de nincs egyetlen olyan elem sem, ami önmagában sikeres lenne vagy amely használata minden esetben megfelelő döntés lenne. Olyan ez, mint egy recept a konyhában; lehetnek kiválóak az összetevők, ha nem megfelelően alkalmazzuk őket, a végeredmény ehetetlen lesz. A továbbiakban megvizsgálunk néhány olyan ajánlást, ami rendszerint sikeresen használható.
A felhasználói felület minőségének egyik gyilkosa a rosszul tördelt szöveg. Ha nem használunk bekezdéseket, kiemeléseket, alcímeket, esetleg listákat és képeket, a végeredményünk egy nagy összefüggő szövegtömb lesz, mint egy régi regényben. Lehet akármilyen hasznos és érdemes az ilyen írás, a látogatók nem fogják olvasni. Ehhez társul a megfelelő tipográfia megválasztása, ami a betűk nagyságát, típusát, színét is meghatározzák.
A szöveges tömbök felépítésének van még egy fontos tulajdonsága, ez pedig a „vezetői képessége”. Mire kell gondolni? A megfelelően tördelt szöveg odavonzza a látogatók tekintetét és végigvezeti addig a pontig, ahol felhívjuk a figyelmét a termék vásárlására vagy elé tárjuk a kapcsolatfelvétel lehetőségét. Ennek érdekében egyetlen tömb ajánlott, hiszen máskülönben aligha megoldható a tekintet vezetése. Ha megfogadjuk ezeket a praktikákat, az esetben képesek leszünk olyan módon felépíteni a szöveges tartalmainkat, amelyek a leginkább segítik a honlapunk hatékonyságának növelését.