A féktárcsákban található meg a féknyereg, amely az egyik fő elemének számít. Legegyszerűbben úgy tudjuk leírni a legfőbb feladatát, hogy a féktárcsa súrlódó felületére rányomja a fékbetétet és ezt követően szépen megállítja az autót.
Féknyereg lehet egy vagy több dugattyús, melyet a fékpad taposásával szabályozhatunk. A féknyereg felépítése attól függően, hogy milyen rendszerről beszélünk igen kevés alkatrészből tevődik össze. Több féle típust is megkülönböztethetünk, amely általában attól függ, hogy hol használjuk őket és milyen teljesítményt befolyásolnak. Többek között megkülönböztethetünk úszónyergest és fix nyerget. Az úszónyerges az autók nagyobb hányadánál található meg. Amikor úszónyerges változatról beszélünk, akkor a féknyerget egy úgynevezett féktuskóra szereljük fel, úgy hogy ez a két alkatrész között megtalálható két csúszka, amely a nyereg úszását biztosítja. Az ilyen eseteknél a féknyereg 1 vagy 2 dugattyús is lehet. A fékezést követően a dugattyú kimozdul és az egész nyerget mozgásra bírja.
Minden fékrendszer más megoldással van ellátva, amely leginkább az autó gyártójától függ. Nem lehet általánosítani, hiszen távol állnak egymástól, de mindegyik működési elve hasonló. Amennyiben fix nyereggel állunk szemben, akkor ezek esetén a féknyereg úgy van kialakítva, hogy a tárcsa mindkét oldalán dugattyú segítségével feszítjük rá a betétet a tárcsára. Ez számít a ritkábbik megoldásnak. Főként a nagyobb teherbírású járműveknél találkozhatunk ilyen megoldásokkal, itt jellemző az alkalmazásuk. Ennek oka, hogy, költséges és felesleges is egy kis teljesítményű jármű esetén. Igen ritkának nevezhető, amikor a féknyereg meghibásodik. További információ megtalálható a evoauto.hu oldalára kattintva.