A cégalapítás rendkívül izgalmas időszak egy vállalkozó életében. A leendő üzletember tele van kérdésekkel, ötletekkel, ambíciókkal, tervekkel és félelmekkel. Rengeteg feladata van, amelyeket sikeresen meg kell oldania.
Mindennek az alapja a sikeres cégalapítás. Mindenekelőtt meg kell határoznia a cégformát, ami nagyon nagymértékben meghatározza a jövőbeli sikereit, illetve terheit. Alapos döntést kell hozni arra vonatkozóan, melyik cégformát válasszuk. Természetesen rengeteg ajánlás olvasható a világhálón a különböző cégformákról; leírják, melyik forma kinek és milyen esetekben ajánlható, melyek az előnyei és a hátrányai… Mindezek az információk azonban nem helyettesítik a cégalapításra vonatkozó szaktanácsadást.
Érdemes időpontot kérni és ellátogatni a Baffy könyvelőirodába, ahol felkészült és nagy tapasztalattan rendelkező munkatársak segítenek a megfelelő cégforma kiválasztásában. A szakmai konzultáció elsősorban azért hasznos, mert így megóvhatjuk magunkat egy esetleges rossz választás kellemetlen következményeitől. Ezt követően már elindítható a cégalapítás folyamata, ami a szükséges adatok megadásával kezdődik; adatlapok kitöltésére van szükség, amit akár a leendő vállalkozó, akár a könyvelő is kitölthet. Természetesen szükség van egy cégnévre, amire néhány egyértelmű szabály vonatkoztatható; érdemes olyan cégnevet választani, ami megjegyezhető, kapcsolódik a cég tevékenységéhez, illetve kellő komolyságot képvisel. Az illeték befizetése után az adatok benyújthatók a cégbíróságon; ezt a könyvelő iroda elektronikus formában végzi, így ezzel kapcsolatban az ügyfélnek nincsenek külön kötelezettségei. Az adatok megfelelősége esetén a cégalapítás két-három munkanapon belül megtörténik.