Bizonyára sokakat érdekelhet, hogy miben rejlik egy vállakozás sikere. Nos, kétségtelen, hogy számos tényezőt fel lehetne sorolni, azonban azt is be kell ismernünk, hogy az internetnek egyre nagyobb és nagyobb szerepe van a népszerűség elérésében.
Ha meg lehet minket találni a világhálón, már mindjárt sokkal több ember ismerheti meg a cégünket, valamint az eladásra kínált termékeinket és szolgáltatásainkat. Éppen ezért, ha szeretnénk felkerülni az úgynevezett „vállalati térképre”, akkor érdemes minél hamarabb létrehoznunk egy weboldalt, amely részletes információkat tartalmaz a tevékenységeinkről. Azonban attól, hogy van egy jól megszerkesztett honlapunk még megtörténhet, hogy nagyon kevesen találnak meg minket: itt jön képbe a linképítés és az ezzel szorosan összefonodó keresőoptimalizálás. A szövegírás linképítés szempontjából nagyon fontos. Kutatások szerint egy weboldal sikere legalább ötven százalékban a linképítésen múlik, hiszen ha nem fordítunk kellő mennyiségű figyelmet erre a dologra, akkor egyszerűen sohasem fogunk jó helyezést elérni a találati listán.
A helyzet az, hogy amikor valaki éppen arra a tipusú termékre vágyik, amivel mondjuk épp mi magunk is kereskedünk, akkor ahhoz, hogy megtaláljon minket mindenképpen a keresési lista elején kell szerepelnünk. Hiába van egy remek design-al ellátott weboldalunk, ha a találati lista huszonötödik oldalán vagyunk, a legtöbb internetezőnek ugyanis se ideje, se türelme nincs ennyi oldalt végigböngészni. A linképítés azonban nem egyszerű dolog: míg néhány évvel ezelőtt abszolút a mennyiségen volt a hangsúly, addig napjainkban már semmi sem érünk a számtalan linkkel, ha azok silány minőségűek. Ha tehát azt szeretnénk elérni, hogy az oldalunk és ezáltal a vállalatunk is nagy sikereket érjen el, akkor nagyívben kerüljük el az értéktelen, minőségileg értékelhetetlen linkeket. Abban az esetben persze, ha mi magunk úgy érezzük, hogy nem vagyunk éppenséggel a linképítés nagymesterei, érdemes ezt a feladatot átruháznunk egy szakembere!