A DIESEL bizonytalan vállalkozásnak mondható, mivel nem volt eléggé előkészítve a piacra lépésük. Ausztriában is alig ismerik, külföldön pedig szinte senki sem. Azzal próbálnak meg valami pluszt nyújtani, hogy mozit is működtetnek és hogy sportolókat támogatnak, nekik ajánlják az italukat, azonban véleményem szerint kevés a sikerhez.
A célok és a stratégiák sem teljesen tiszták, vagy teljesíthetetlenek. A céljuk igazából az, hogy előbb Ausztriában, majd Európa más országaiban is a DIESEL az első számú sport-energia ital között legyen. A versenytársak egyrészről a jóval olcsóbb hiper- és szupermarketekben kapható energiaitalok, másrészről a „nagyok” (Red Bull és Bomba. Tehát a versenytársaik egyrészről sokkal ismertebbek, másrészről pedig jobban kielégítik a vásárlók igényeit (olcsóság vagy presztízs).
A vezetői teljesítménnyel nincsen gond, mivel a DIESEL is tudja, hogy a marketingbe kell a legtöbb energiát és pénzt fektetni és ezért nagyon sok börzén és sporteseményen részt vesznek, népszerűsítik magukat. A DIESEL GmbH versenyképességének meghatározása elég nehéz, mivel egy új vállalkozásról van szó és véleményem szerint még nem tisztult le a politikájuk, nem döntötték el, hogy melyik piacszegmensben szeretnének inkább részt venni (mozi-sport).
Ezen kívül minőségileg elmarad a versenytársaitól és nem is ismerik sokan. Véleményem szerint egy-két éven belül el fog dőlni, hogy mi is lesz a vállalkozással, amennyiben nem tudnak semmi újdonsággal vagy jó marketingfogásokkal előrukkolni, az a társaság végét jelentheti.