Az értékesítés játéka kihívásokkal teli lehet, és néhány embernek nem csak a terepen kell ott lennie. Néhány ember azonban természetes eladási képességgel születik. Most nem azt mondjuk, hogy a nők jobb eladók, mint a férfiak, de a hölgyeknek van néhány természetes tulajdonságuk, amelyek nagyszerűvé teszik őket az eladások terén.
Az ügyfelekkel való szoros kapcsolatok kiépítése az értékesítési ágazat hatalmas része. Természetes képességgel kell rendelkeznie, hogy bármikor bárkivel beszélgethessen, és értékessé tegye ezeket a beszélgetéseket. A nők amellett, hogy nagyszerű szocializátorok és beszélgetőpartnerek, általában nagy hallgatók is – ez az értékesítők fontos vonása. Az a képesség, hogy meghallgassa az ügyfél igényeit, elengedhetetlen része a tartós kapcsolat kiépítésének. Egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy a középkorú nők rendkívül empatikusak voltak – jobban, mint a legtöbb ember (férfi vagy nő). Az értékesítésben az empátia nagyon jó tulajdonság, mert segíti az eladót a vevőhöz való kapcsolattartásban, ami segíti az eladót abban, hogy a vevőnek pontosan azt adja, amit akar. Ez a tulajdonság azért fontos, mert nemcsak bizalmat és hűséget ösztönöz, hanem hitelességet is.
Szóval, mit gondol, mire van szüksége ahhoz, hogy nagyszerű eladó legyen? A Fusion Worldwide vezető értékesítési képviselője szerint az értékesítés sikerének három fontos tényezője van: jó kapcsolat kialakítása az ügyféllel, bármilyen típusú beszélgetés hatékony lebonyolítása, az ügyfél megbízhatósága, ezek kiértékelése után azt tapasztaltuk, hogy a nők kiválóak ezeken a területeken. Miért? Mivel kiválóan ápolják a kapcsolatokat – az értékesítési iparban végzett munka (és siker) döntő része. A kapcsolatok a munka és az üzlet hatalmas részét képezik.