Előkészítené önéletrajzát az álláskereséshez? Megállapíthatja, hogy a hagyományos adatok – karrier címek, projektek és oktatás – már nem elegendőek. Most minden eddiginél jobban összpontosítottak a vállalatok a teljesítménye egyetlen területére: a pénzre.
A munkaadók olyan munkavállalókat akarnak, akik pénzt tudnak keresni, megtakarítani és ellenőrizni, ami erőt ad a gazdasági bizonytalanság elleni küzdelemhez. Semmi sem fogja gyorsabban felhívni magára a figyelmet egy szűk gazdaságban, mint megmondani a munkáltatónak, hogy mennyi pénzt fog keresni általuk. Sok vállalat pontosan a megtérülés alapján igazolja az alkalmazottak fizetését. Iparágától vagy szakmájától függően a bevételi adatok előállítása kihívást jelenthet. Az értékesítési vezetők például könnyen felsorolhatják az erőfeszítéseikből származó bevételek összegét. Más szakembereknek azonban előfordulhat, hogy más módon kell vizsgálniuk az általuk létrehozott bevételeket.
Például, ha a vállalati terjeszkedés élére állt, fontolja meg annak a stratégiai nyereségnek az összegét, amelyet a vállalat várhatóan kihasznál ebből az erőfeszítésből (akár később is), előrejelzett adatként hivatkozva. Talán bekerült egy irányítóbizottságba, vagy felkérték, hogy elemezzen egy fontos üzleti folyamatot. Ha meg tudja határozni, hogy a vállalat mekkora bevételt érhet el ezekkel az erőfeszítésekkel, feltétlenül adja hozzá önéletrajzához. Ha olyan kapacitással termelt bevételt, ahol az összeg változott az idő múlásával, akkor főként a keletkező csúcsösszegre koncentráljon, mivel ez az ábra megmutatja az elért eredmények erősségét. Ne felejtse el, hogy a csapata eredményeire is rámutat, mint a profittermelés mutatójára. Ha olyan értékesítési csapatokat edzett és fejlesztett, amelyek jelentős nyereségnövekedést eredményeznek a többi divízió társaihoz képest, használja ezeket az értékeket.