A közösségi média kiválóan alkalmas a barátokkal való kapcsolattartásra. Rendszeresen azonban rengeteg személyes adatot teszünk közzé, amelyeket felhasználhatnak ellenünk és adatvédelmi rémálomban találjuk magunkat. Olvassa el ezt a bejegyzést, hogy többet megtudjon a szociális média adatvédelmi problémáiról.
Az adatok a közösségi média platformjainak legfontosabb része. Mindent megtehetnek az Ön adataival, testre szabják szolgáltatásaikat, hirdetéseket jelenítenek meg, elemzik a piacot, felépítik az üzleti modelleket, stb. Néhány adatot mindig megadunk magunkról, például a nevét, e-mail címét, születési idejét vagy azt, hogy hol él. De más típusú adatok, például a kedvenc dolgai, a fotók és a hozzászólások alapján egy képet alkothatnak arról, hogy ki is vagy valójában. Ez a fajta adat a közösségi média platformjainak aranybányája. A legtöbb közösségi média cég módosította adatvédelmi irányelveit Európában a szigorúbb adatvédelmi törvények és rendeletek eredményeként. Most lehetővé teszik, hogy módosítsa a beállításait, és fiókjait priváttá tegye. Az adatvédelmi beállítások megváltoztatása azonban nem mindig garantálja az adatvédelmet. De miért?
A legtöbb esetben van valami, amit megosztott egy zárt baráti társasággal, de ezzel lehetőséget ad nekik, hogy megosszák másokkal. A barátai ezután láthatják az Ön által közzétett tartalmat, ami valószínűleg nem az ön szándéka. Lehet, hogy barátai nem rendelkeznek szigorú adatvédelmi beállításokkal, vagyis mások már hozzáférhetnek olyan információkhoz, amelyeknek a barátok körében kellett volna maradniuk. Ugyanez vonatkozik a zárt céges csoportokra és fórumokra. A Sky News korábban úgy találta, hogy a Facebook magán egészségügyi csoportjaiban megjegyzések és felhasználói listák könnyen elérhetőek a biztosítótársaságok és a munkáltatók számára. Tehát gondolja meg kétszer, mielőtt elküldene egy ellentmondásos üzenetet.