A generátorok minden gépjárműben megtalálhatóak, ugyanis különleges szereppel működnek. Vagyis árammal látják el az elektromos készülékeket, de közben megtöltik az akkumulátort is.
Generátor a mozgásos energiáját a motortól kapja, mégpedig szíjhatáson keresztül. A gépjárművekben megtalálható generátor egyik legnagyobb és legfontosabb feladata, hogy fenntartsa és az elektromos hálózatot a működés közben. Amennyiben egy szabványban szereplő generátort veszünk alapul, akkor azt kell, hogy mondjuk, hogy váltakozó feszültséget állít elő az elektromágneses indukció. A mozgási indukció törvényei szerint a váltóáramot megfelelő formára a beépített egyenirányító híd alakítja át. Ha a teljesítményét vesszük alapul, akkor azt kell mondanunk, hogy csakis apajárat alatti fordulatszámon alacsony. Mivel az alapjárat és a maximális fordulatszám között is ugyanazt a feszültséget kell adnia. Ennek eléréséről egy generátor szabályozó gondoskodik. Amennyiben olyan problémát észlelünk, hogy mégis változik a feszültség, akkor valamilyen meghibásodással kell számolnunk.
Ám a legtöbb esetben az egyenirányító egyik diódájánál kell keresnünk a meghibásodást. Az áramerősség viszont mindig azzal szemben változik, hogy mekkora fogyasztásról beszélünk. Abban az esetben, ha egyre több fogyasztót kapcsolunk be, akkor a generátor azzal függvényben egyre kevesebb töltőáramot fog juttatni az akkumulátorhoz. Viszont, ha fordulatszám emelkedik, akkor egy bizonyos szint után az is állandósulhat. Amennyiben a generátornál valamilyen meghibásodást észlelünk, akkor minden esetben célszerű először a javítással próbálkozni, minthogy rögtön újat vásároljunk. A generátor állapotát, mindig egy speciális méréssel lehet megállapítani.