2016-ban is részt vettünk a nemzetközi mosolyfelmérésben, mely a mosolygás, üdvözlés valamint a keresztértékesítés témakörét ölelte fel 32 országban, 1,6 millió kérdés alapján. A magyar eladók szinte mindegyik témakörben a világátlag felett teljesítettek.
2016-ban a mosoly témakörében Ausztria és Paraguay érte el a legjobb (96 százalék), Pakisztán pedig a legrosszabb (37 százalék) eredményt. Magyarországon az eladók 79 százaléka mosolygott, így a kilencedik helyen végeztünk. Chile és Kolumbia kiemelt eredményt ért el (99 százalék) az üdvözlés mérésekor, Magyarország pedig 95 százalékon teljesített, ezzel megelőzve többek között a németeket, franciákat és a belgákat. A keresztértékesítés a felmérés kezdete óta a legalacsonyabb eredményeket produkálta, a legprofibbnak a lettek bizonyultak (90 százalék), a leggyengébb pedig Ciprus lett (15 százalék), Magyarország tíz százalékpontos visszaeséssel 55 százalékot ért el.
Az idei eredmények számunkra is elgondolkodtatóak, hiszen mind a mosoly, mind az üdvözlés területén sikerült a magyaroknak fejlődniük, viszont a keresztértékesítés témakörében mért adatok visszaesése a tavalyi eredményekhez képest elszomorítóak. A felmérésből is egyértelműen látszik, hogy a kapcsolt értékesítés hozza a legrosszabb eredményeket. Ennek a fejlesztésére a cégeknek kiemelt hangsúlyt kellene fektetniük, hiszen ezzel az adott ügyfél lojalitását is megalapozhatják. Nemzetközi kutatások bizonyítják, hogy azok az ügyfelek, akik legalább három termékkel kötődnek egy céghez, azok kevésbé hajlamosak az elvándorlásra, mint a csak egy-két terméket használók.
A Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás Díj résztvevői 2016-ban 83,5 százalékot értek el a mosolygás, 62 százalékot a keresztértékesítés mérése során. Az értékelési szempontok között szerepelt az ajánlás is, amiben 85 százalékot értek el az induló vállalatok. Az immár negyedik alkalommal meghirdetett üzleti megmérettetésen azon vállalatok vesznek részt, akikre a profizmus mellett a maximális ügyfél-elégedettség elérése a jellemző.