Rengetegen vádolják manapság a hip-hop előadókat, hogy lopják a dalaikat. Manapság már nincs olyan rap dal, amiben ne lenne egy ismerős sor van hangzás, ami egyrészt kellemetlen, mert így teljesen megromlik egy dalról alkotott kép, másrészt viszont legalább van miről panaszkodni. A legtöbb ember viszont nem érti, hogy az eredeti előadók is valószínűleg inspirálódtak valahonnan, és az azelőttiek is és így tovább.
A Green Day hosszú évek óta az egyik leghíresebb punk banda, de tény és való, hogy szeretnek más dalaiból inspirálódni, így például az utolsó három albumuk tele van olyan dalokkal, amelyek gyanúsan ismerősek, és más zenészek munkáira hasonlítanak. A legnagyobb slágerük, az American Idiot introja szinte teljesen ugyanaz, mint a Dillinger Four-Doublewhiskeycokenoise című dalban. Az American Idiot előtt pedig a Warning album is gyanús lehet, hiszen a banda szinte csak új dalszöveget adott egy régi Kinks dalhoz, és meg is volt a Warning album nyitódala, ugyanazzal a címmel. A mástól átvett dalok sorozata a Green Day számára itt még nem ért véget, hiszen a 21th Century Breakdown című albumon a legszomorúbb és egyik leghíresebb dal, a 21 guns nagyban hasonlít az Electric Light Orchestra Telephone Line cím dalához.
Az Oasis sem volt makulátlanul tiszta a dalok terén. Ők voltak a kilencvenes évek egy legnagyobb zenekara, viszont egy idő után eltűntek a süllyesztőben, ami valamelyest megérdemelt volt, hiszen az Oasis talán minden idők legnagyobb dallopója szerte a világon. Cigarettes and Alcohol című daluk hangzása ugyanaz, mint a T-Rex klasszikusnak, a Get It On-nak. A védelmükre annyit lehet elmondani, hogy Prince is ellopta ugyanezt a számot, ebből lett a Cream című slágere. Ezen kívül az Oasis a Step Out című dalukat Stevie Wonder-től lopták, Sharemaker című dalukat pedig egy Coca Cola reklámból.