Az IKEA Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon is kutatást végzett a háztartások környezettudatosságáról. Megállapítható, hogy a magyar háztartások pazarlóak annak ellenére, hogy érdeklődnek a fenntarthatóság iránt, mely az egyik legnagyobb lakberendezési trend.
A kutatás szerint a megkérdezett magyarok majdnem egynegyede csupán költségcsökkentés miatt gondolkodik azon, hogy otthonát miként tegye gazdaságossá. 98 % érdeklődik a költséghatékony megoldások iránt, 22 % azonban csakis az anyagiak miatt tesz így. A kutatás eredménye azt is mutatja, hogy a magyar háztartások ötöde használ még hagyományos izzót, pedig az egyik legegyszerűbb formája a takarékosságnak, ha a régi izzók használata helyett LED-re vagy halogén, de legalább is energiatakarékos izzóra váltunk, amivel több tízezer forintot takaríthatunk meg.
Az otthonok 64 %-ában eldobható elemek helyett használják az újratölthető akkukat, amelyek távirányítókban, fényképezőgépekben, stb. gazdaságosabban használhatók.
Az is kiderül a kutatásból, hogy a háztartások közel fele folyó víz alatt mosogat, amivel jóval több vizet használnak. Ugyanakkor egyharmaduk összegyűjti a hideg vizet annak érdekében, hogy azt később más célra fel tudja használni. Ez utóbbi megállapítás jó irányt prognosztizál, hiszen a vízfogyasztásra való odafigyeléssel szintén spórolni lehet, és a környezettudatosságnak is része.
A lakosság 81 %-a gyűjti szelektíven a szemetet, de ez leginkább azt jelenti, hogy saját módszereik szerint szelektíven (papír vagy műanyag zacskókban). Modern hulladékgyűjtő rendszert csak a háztartások 13 %-a használ.
Sajnos az élelmiszer-pazarlás is gond, mivel a magyarok ötöde dob ki élelmiszert hetente azért, mert az megromlott.