Ma már nem sokan gondolják úgy, elég, ha a honlap vizuálisan kielégíti a vásárlót. Szöveg is kell a lapokra. Egyre többen felismerik, hogy a rossz szövegösszefüggéssel, trehány mondatszerkesztéssel, botrányos helyesírással könnyen, és gyorsan meg lehet ásni online üzleti oldalunk sírját. Azt is tudja majdnem mindenki, hogy nem csak a vásárló igényeinek kell megfelelni: ott vannak azok a fránya keresőrobotok is…
Jó üzleti szöveget, weboldalszöveget pedig kevesen. A weboldalszöveg írónak úgy kell a honlapszöveget megalkotni, hogy az szemkontaktus, és testbeszéd nélkül is működjön, magyarán: csábítsa, győzze meg a vásárlót arról, hogy innen ne tovább, ez az az online üzlet, ahol én eztán vásárolni, rendelni fogok!
A mai információs társadalom nem elégszik meg az igénytelen szöveggel, ezért olyan weboldalszöveget kell a szövegírónak a weboldalon prezentálni, mely nem csak „betalál”, hanem hitelesen informál is az adott termékről, szolgáltatásról.
A honlapszöveg megírására bárki képes. Hogy annak milyen eredménye lesz? Ez könnyen leszűrhető az oldal látogatottságából, és a vásárlóvá konvertálódott látogatószámból. Amikor nem működik a szöveg, be kell látni, hogy a szövegírás is mesterség, és hozzáértőre bízni. A leghatékonyabb, legszerencsésebb, ha mindenki azzal foglalkozik, amihez ért, és amit szeret csinálni. A fodrász a hajakkal foglalkozzon, az ékszerkészítő ékszerekkel, a szövegíró a weboldalszöveggel, üzleti szöveggel, tartalommarketinggel, mindennel, ami a szövegírás óriási pakkjába beletartozik.
A weboldalszöveg-írás olyan szövegíró reszortja, aki gyorsan, baráti áron megírja Önnek azt az üzleti szöveget, mellyel sikeresen felkeltheti az oldal látogatóinak figyelmét, vásárlásra készteti őket, majd visszatérő kuncsaftként elégedetten nyilatkozik másoknak is az Ön termékéről, szolgáltatásáról.
A profi szövegíró úgy alkotja meg a weboldal textusát, hogy mögötte rengeteg tapasztalat, tudás áll. A jó weboldalszöveg író azonban nem csak figyelemfelkeltő kommunikációs tartalmat tud prezentálni, nem csak üzletember, hanem pszichológus is. Nagy emberismerettel, és jelentős empatikus képességekkel is rendelkezik. Ha nem így lenne, nem tudna belebújni a vásárló bőrébe, és nem tudná, „hol szorít legjobban a cipő”.
Márpedig a weboldalszöveg-írónak előbb ki kell gondolnia, mire van szüksége a célcsoportnak, majd megoldást kell kínálnia egy olyan problémára, melyet meglehet, soha nem is tapasztalt a saját bőrén.
Ha eddig tétovázott, ne tegye tovább! Az idő, mint tudjuk, pénz! Keresse fel a munkaírót!