A DIESEL SPORT nem rendelkezik sok versenyelőnnyel. Az energiaitalok piacán oligopólium van, tehát 1-2 nagyobb vállalat uralja a piacot. Feljövőben vannak ugyan a kevésbé ismert és olcsóbb márkák is, azonban szinte mindenkinek a Red Bull és a Bomba jut eszébe először az energiaitalról.
A DIESEL célja tehát inkább az, hogy specifikusan a sportolói körökben, sportoláshoz alkalmas italként gondoljanak rá. Ez versenyelőnyt jelenthet, mivel nem igazán van (főleg az osztrák piacon) egyéb ilyen energiaital márka. Versenyelőnyt jelent még az ára, mivel (kinti viszonylatban) viszonylag olcsónak számít. Az említett sportolók, akiket a DIESEL támogat nem világhírűek, Ausztriában, főleg régión belül azonban ismertek.
A DIESEL KINO eddig nagyon népszerű, tehát jó ötletnek bizonyult. Nagyon jó hirdetési csatornákat választ magának, a fiatalokat könnyen eléri és megszólítja. Versenyelőny még az egyediség, bár kicsit később játsszák a legújabb filmeket, mégis szívesen látogatnak el ’Diesel Kino-zni” a fiatalok. A „ropogtatni valók” nagy választéka, a hangulatos termek, a jegyek árai, az internetes oldala, az mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a DIESEL KINO sikeres legyen.
A DIESEL termékeit, szolgáltatásait nyereséggel árusítja, mivel egy energiaital előállítása nem jár nagy költségekkel, azonban általában magas áron értékesíthetők. A sportolók, ha nem is sokan, de fogyasztják az italt és az ára sem magas.