Vásárolunk, mert vásárolni muszáj. Ki többet, ki kevesebbet, de vásárolunk. De vajon mi alapján válogatjuk meg a termékeket, amiket megveszünk? Megmutatjuk! Egyre többen választanánk környezetbarát alapanyagból készült csomagolású árut, de ez a szempont háttérbe szorulnak az ár és a minőség mögött.
A folyékony élelmiszerek, a tej és a gyümölcslé vásárlása esetén a megkérdezett vásárlók számára még mindig a termék íze és minősége az elsődleges szempont, majd következik az eltarthatóság és az ár. Ezt követi csak a csomagolásra vonatkozó, fent megjelölt igény.
A magyar vásárló szívesen vásárol magyar terméket, hisz tisztában van vele, hogy ezzel a magyar munkavállalókat támogatja, a magyar adóforintokat szaporítja. Ráadásul a magyar termékek rendkívűl jó minőségűek. A tapasztalat szerint szívesen vásároljuk és fogyasztjuk ezeket. Azonban még a tudatos vásárlók esetén is az ár dominál, és ha a magyar áru lényegesen drágább a külföldről behozott árunál, akkor szükségből inkább az olcsóbbat vásároljuk meg.
Ha a magyar termék egy árban van a külföldivel, vagy csak minimálisan drágább, akkor szinte minden vevő a magyar terméket teszi a kosarába.
A minőség megkérdőjelezhetetlen elsőbbségét fejezi ki, hogy százból 96 embernek ez a legfontosabb. A magyar terméknek létezik megkülönböztető ismertetőjegye, pl. címke formájában, ami egy fajta garanciát jelent a vevőknek.
A vásárlók egy szűk rétege a megkérdezésükkor azt válaszolta, hogy akkor is a drágább, minőségi terméket veszi meg, ha az lényegesen drágább, mert azt tapasztalja, hogy a minőségi termékből a kevesebb is elég, s az a kevesebb akkor kifogástalan legyen.
Itt is látszik, hogy ahány ember, annyi félék vagyunk.