Vannak, akik szorongást tapasztalnak, amikor az e-mailjeik megválaszolatlanok. A megválaszolatlan e-mailek miatti szorongás különösen gyakori az álláskeresők körében. Naponta legalább egyszer egy ügyfél csalódottan bepánikol, mert a napokkal ezelőtt egy kollégának küldött e-mailt nem válaszolták meg.
Noha hónapoknak érzi az ember a várakozást, amikor elküldött egy e-mailt, pedig lehet, hogy csak néhány napja küldte el. Ha még nem válaszoltak, ez csak azt jelenti, hogy nem úgy tekintettek önre, mint valakire, aki azonnali választ igényel. Ez nem azt jelenti, hogy nemet mondanak a kérésére, hanem csak azt, hogy „most nem”. A legtöbb ember nem szereti a hétfőket, ezért ha hétvége előtt küldött e-mailt, és hétfőn sem válaszoltak rá, ne tegyen semmit. Amikor végre nyomon követi az illetőt, ne küldjön egy „csak be akartam jelentkezni és megláttam, megvan-e a kérésem” üzenetet. Tudják, hogy nem válaszoltak az e-mailre és valószínűleg nem érzik jól magukat emiatt. Nem szükséges, hogy rámutasson erre a hibára.
Ehelyett keressen online egy cikket, amelyről úgy gondolja, hogy érdekesnek találna, és adja át egy ilyen egyszerű megjegyzéssel együtt: „Láttam ezt a cikket, és önre gondoltam – remélem, hogy tetszik! Tiszteletben tartják majd önuralmáért, ha nem kér nyilvánvaló dolgot azután, hogy e-mailt küldött nekik ezelőtt. Sőt, nagyra fogják értékelni, ha valami szakmai értéket kínál fel. Ahogy mondják: „Adnod is kell, hogy megszerezd!” Kövesse a fenti tippeket, és garantáljuk, hogy több e-mailjére választ kap. Noha egyesek még mindig nemet mondanak, vagy soha nem válaszolnak, azok az emberek, akik nem válaszoltak eredetileg, végre írhatnak, ha türelmesek, udvariasak, és ami a legfontosabb, segítőkészek vagyunk, ezért érdemes tehát megfontolni ezeket a tippeket.