Benchmarking, elemzés

A benchmarking folyamatában a tervezést az elemzés, vagy analízis folyamata követi. Ez is, az előzőekhez hasonlóan, lényegi elemét képezi a folyamatnak, ám elmondható róla, hogy a megelőző folyamatok valamilyen mértékben már behatárolják mozgásterét, hiszen a tervezés szakasza során már meghatározásra került az, hogy mi kerül megmérésre, valamint az, hogy kihez mérjük magunkat, vagyis a vállalatot.

A másik fontos dolog, hogy ebben a szakaszban válik leginkább láthatóvá az előző szakaszok jelentősége, hiszen az adatgyűjtés során megszerzett adatok fogják képezni az elemzés alapját, és így a változtatásra már csak kisebb lehetőség nyílik és ez is befolyásolhatja a benchmarking eredményét. Mivel a benchmarking lényege, hogy a vállalat működését javítsuk, előremozdítsuk, ezért szükséges az elemzés, vagyis annak megvizsgálása, hogy melyek a piacon, más vállalatoknál alkalmazott legjobb gyakorlatok. Ennek az elemzésnek így első lépése lesz a teljesítményrések meghatározása, vagyis jelenleg a vállalat hol áll, mi jellemzi és melyik az az állapot, illetve pozíció, amelybe a program megvalósításának eredményeképpen el akar jutni. Így tehát a kívánt és jelenlegi állapot közötti különbség fogja ezt a teljesítményrést megadni. Ezt már célszerű – a használhatóság végett – számszerűsíteni. Ennek érdekében az elemzés alapját a teljesítménymutatók eredményértékei fogják adni.

Vélemény, hozzászólás?