A szervezeti tagok megerősítése (empowerment) nemcsak a változások simább véghezvitele, de a későbbi üzleti tevékenységek folytatása miatt is fontos. Katalizátorok, változás-ügynökök keresése kritikus sikertényező a szervezet minden szintjén. (Olyan emberek kellenek, akik döntéshozatalra képesek, segítik a változás megvalósítását, van bátorságuk a „szent tehenekhez” nyúlni és innovatívak.
Nehézségek esetén gyors beavatkozás szükséges, az akadályozó bürokráciát és ellenőrzést ki kell küszöbölni, segíteni kell nekik a hierarchia figyelmen kívül hagyásában, a szolgálati út lerövidítésében. Fontos az igyekezetet és az eredményeket jutalmazni. Szükség esetén személyes képzést is érdemes biztosítani, és gondoskodni kell a lelkesedés fenntartásáról a változás után is.)
Az átalakított vállalat működtetése megkívánja a feladatok, felelősségi körök átértékelését, a munkatársak átképzését az új feladatok ellátására, a teljesítménymérés átértékelését, a jutalmazási rendszer újjáalakítását, a menedzsment tréningjét – hogy bánni tudjon a megerősödött munkaerővel, széleskörű kommunikációt az átalakított feladatok hatás- és felelősségi köréről, a szervezeti- és munkacsoportok struktúrájának újraértékelését, a szerepek felülvizsgálatát és fokozatos finomítását, folyamatos támogatás kiépítését az átalakulási periódus után is. Az empowerment révén a dolgozóknak érezniük kell, hogy tevékenységük közvetlen hatással van a vállalat teljesítményére, és hogy felelősségvállalási hajlandóságuk és munkájuk szerint kapnak arányos jutalmazást.
Összehasonlítások és „szintjelzés” (benchmarking) alkalmazása: a versenytársak és élenjáró vállalatok viszonyítási alapja mintául szolgál, segít az érékelésben, a célok kitűzésében, a lehetőségek azonosításában, és mint katalizáló tényező sem elhanyagolható.