Már a pompeji emberek is kaptak némi útbaigazítást, melyik fogadóba térjenek be, hiszen már abban a korban is használtak a kereskedők cégéreket, illetve reklám célzatú feliratokat. Így a vándor könnyen eldönthette, melyik fogadót válassza koszt-kvártély igénybevétele gyanánt.
Abban az időben nem volt ennyire szoros a verseny a különböző szolgáltatók, termékek között. Mai társadalmunk tagjait már nem csupán az újságok hirdetései beszélik rá egy-egy termék, szolgáltatás megvásárlására, hanem az utca zaja is egy bizonyos termék előnyeit susogja. Szórólapok tucatjain díszelegnek a termékek, kirakatok csábítanak vásárlásra, telefonon érdeklődnek elégedettségünkről a megvásárolt termék alapján – de vajon meddig lehet ezt még fokozni?
Ígéreteket kapunk arra, hogy önmagunk lehetünk az adott üzletbe betérve, a legtöbb szlogen biztosít minket arról is, hogy ügyfélként mi vagyunk az elsők, valamint arról is, hogy bizonyos szolgáltatás igénybevételével egyszerűbb lesz az életünk. De ha tovább nézzük a díszes kirakatokat, akkor a személyreszabottság érzetét is elhintik előttünk, vásárlók előtt, sőt imádatukról is igyekeznek meggyőzni minket. Ezzel szemben rengeteg negatív kritika éri az ügyfélkiszolgálás területén dolgozó munkatársakat. Nagyon távolinak tűnnek a szlogenekben tett ígéretek a valós vevőkiszolgálási moráltól. Természetesen keményen dolgoznak a vállalatok az ügyfélkiszolgálási kultúrájuk mindennapos fejlesztéséért, melyre a figyelemfelhívás csak ritkán történik meg, hiszen azt remélik, ezen pozitív, előremutató változásokat az ügyfelek saját bőrükön tapasztalják.
Egy országos felmérést végeztünk, mely kimutatta, hogy a megkérdezett emberek csupán 31 százaléka kapja azt egy terméktől/szolgáltatástól, amit szlogenjük üzenetében ígérnek. A válaszadók 74 százaléka támaszt előzetes elvárásokat a termék/szolgáltatás iránt a cég/vállalat szlogenje alapján. A kutatás elemzéséből egyértelműen kiderült, hogy a szlogeneknek fontos ösztönző szerepük van a vásárlások során, de a mai fogyasztói társadalom már tudatosan szelektál a termékek/szolgáltatások között. A vizsgálat során kiderült, hogy a frappáns, humoros, könnyed, de legfőbbképpen a valóságot tükröző szlogeneket keresik a fogyasztók. Ha találkoznak ilyen szlogenekkel, akkor azok beépülnek az emlékezetükbe és vásárláskor felidéződnek.
Természetesen megvannak a megfelelő eszközök arra, hogy egy ígéretét valós élménnyé alakítsa egy vállalat. A vevőkiszolgálás fejlesztése egyre inkább központi kérdéssé vált napjainkra, hiszen ez az az eszköz egy cég kezében, amivel olyan üzleti eredményeket tud elérni, mely kézzelfogható változásokat eredményezhet. Ma már komplex fejlesztési rendszer kidolgozásában kell gondolkoznia egy vezetőnek, hiszen nem elég a „titkos-vásárlás” eszközét segítségül hívni, több eszközt kell bevetnünk, hogy kivívjuk az elégedett ügyfél elismerő szavait.