A weboldal tulajdonosok egyre inkább belátják, hogy a site-on megjelenő tartalmak kiemelt jelentőséggel bírnak a keresőoptimalizálási és látogatottsági szempontokat illetően. Nem elegendő tehát csak a design-ra, az átláthatóságra, vagy mobilos megjeleníthetőségre ügyelni, hanem a folyamatos tartalomfrissítés is rendkívül fontos.
De mégis hogyan írjuk olyan szöveget, mely a látogatók és a Google szempontjából is hasznos? Mire érdemes ügyelni akkor, ha blogolásról, valamint a látogatók számára érdekes információk megfogalmazásáról van szó? A hatékony szövegírás alapja nem pusztán az, hogy mondatokat tegyünk egymás mellé, és lehetőleg stilisztikailag rendben legyenek azok. Ennél sokkal lényegesebb a valós információtartalom és a kulcsszavak használata. Természetesen ez utóbbit nem szabad túlzásba vinni, de mértéket tartva elősegítheti a keresőben való előkelő helyezést. Lényegesen több múlik azonban azon, hogy milyen terjedelmű írásokról van szó, s azok milyen minőséget képviselnek.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hosszú cikkek, melyek ténylegesen is hasznosak, és a szakmaiságot közérthető formában fogalmazzák meg, mindig nagy népszerűségnek örvendenek. Természetesen rendkívül fontos a duplikáció elkerülése, így anyaggyűjtés során mindenképpen vigyázni kell a másolt tartalmak kerülésére, ez ugyanis az egész weboldal jövőjét határozhatja meg. Sokan vannak, akik szabadidő, vagy tehetség hiányában nem tudják megfelelően megoldani oldalukon a rendszeres tartalomfrissítést. Számukra megéri szakembert választani a feladatra, aki a megfelelő keresőoptimalizálási és online szövegírási ismeretek birtokában kimagasló színvonalat tud produkálni időről-időre, ráadásul a látogatók és a Google számára is előnyös formában.