Manapság több olyan cég is van, amelynél bevetett szokás, hogy az alkalmazottakat pár évente átrakják másik osztályra, esetleg teljesen más munkakörbe. Egyik oka ennek, hogy el akarják kerülni az emberek szakmai kiégését. Egy idő után ugyanis mindenki elfárad, egyszerűen megunja a feladatát, rutinból dolgozik, és elégedetlenné válik. Ha nem örülsz aktuális átigazolásodnak, akkor gondolj arra, hogy talán pont ezzel a lépéssel mentenek meg a kiégéstől.
A fő nehézséget cégen belüli váltásnál az jelenti, hogy az alkalmazottnak egyszerűen saját szerepét újra ki kell alakítania. Könnyen előfordulhat, hogy az új csapattagok első körben úgy kezelik a más területről érkezett munkatársat, mintha pályakezdő lenne. Épp ezét neki adják a legrosszabb munkát, úgy magyarázzák el a teendőket, mintha nem lenne tapasztalata. Az átigazolónak érdemes azon nyomban elutasítania ezt a viselkedést, vagy az elején tisztázni a főnökkel, hogy erre figyeljen ő is, avagy teremtsen olyan feltételeket, amelyek ezt kizárják.
Jellemző probléma lehet, ha a munkakört váltónak vannak előítéletei az új csapattagjairól. A folyosói pletykák, a többiek elbeszélései alapján nem érdemes másokról képet alkotni. Csak a személyes tapasztalataid alapján mondj véleményt róluk. Ez persze fordítva is megtörténhet, avagy az új kollégák hallhattak rólunk különféle információkat. Ebben az esetben dolgozni kell rajta, hogy ezeket minél hamarabb felül írd.
Érdemes a jó dolgokra koncentrálni. Például előnyt jelent, hogy azért mégsem kell mindent elölről kezdeni, mivel a céges protokoll, és a szervezeti hierarchia ismerte már adott számodra. Sokkal könnyebb betanulni, mivel meglévő ismeretek minimális kiegészítése szükséges ahhoz, hogy aztán elkezdhesd a munkát. Például célirányosan tudsz kérdezni, sőt a korábbi tapasztalataid átadásával az új csapatnak is segítheted a munkáját.